چگونه با انتقال ویروس کرونا در هواپیما مقابله کنیم؟

برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا در هواپیما اقدامات مختلفی از سوی مسئولان در تمامی جهان انجام شده است. هر ایرلاین، شرکت هواپیمایی یا فرودگاهی برای این بحران راهکاری دارد. ما در مجله الی گشت طی ادامه این مطلب به تدابیر مختلفی می پردازیم که برخی از شرکت ها و فرودگاه ها اندیشیده اند. پس با ما همراه باشید.ین روزها که تمام دنیا درگیر مبارزه و دفع یک ویروس جدید واگیردار است، بسیاری از سفرهای غیر ضروری لغو شده اند تا همه چیز، هرچه سریع تر به وضعیت عادی خود بازگردد؛ اما در مواردی امکان لغو سفرها وجود ندارد و رفت و آمدها همچنان ادامه دارند.

ویروس کرونا در هواپیما

سفر و برنامه هایش شاید در هیچ زمان دیگری طی چند سال اخیر، تا این حد تحت الشعاع یک بیماری واگیردار به تاخیر نیوفتاده بود و محدودیت های سفر در این دوره تمامی دنیا را در بر گرفته است. مرکز پیشگری و کنترل بیماری ها با انتشار آماری، از قرار گرفتن ۳۰ کشور در وضعیت مرحله سوم در مقابله با ویروس کرونا خبر داده است و هرکس که از این کشورها به دیگر مناطق سفر می کند، باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بماند. اگر تا به حال، درمورد این بیماری اطلاعات کافی کسب نکرده اید، پیشنهاد می کنیم به مقاله ما در زمینه ویروس کرونا مراجعه کنید.

با این وجود، همچنان بسیاری از افراد نیاز دارند تا در داخل یا خارج کشورشان به سفر بروند؛ آن ها که قبلا به سفر رفته اند و حالا می خواهند به خانه بازگردند. دانشجویانی که می خواهند از دانشگاه یا محل های تحصیل خود به شهرشان برگردند یا اینکه برای انجام یک کار ضروری به سفر می روند. درنتیجه، سوالی که مطرح می شود این است که چطور می توان این سفرها را برقرار کرد، بدون این که خطری مسافران یا دیگر شهروندان را تهدید کند

چطور ویروس ممکن است از طریق مسافران منتقل شود؟

مسافران اشیای زیادی را به همراه می آورند و به چیزهای زیادی در مسیر دست می زنند. هرچقدر هم که بخواهند جلوی خودشان را بگیرند، احتمال دست زدن به کناره های پله برقی و نرده هایی که همه جا هستند، زیاد است. به همین دلیل، فرودگاه ها و خطوط هوایی به دنبال ایجاد تغییراتی هستند تا احتمال انتقال ویروس کرونا در هواپیما به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. این تدابیر به منظور کاهش پتانسیل انتقال به جامعه انجام می گیرد.

سازمان جهانی بهداشت در حال هماهنگی با مقامات بهداشتی کشورهای مختلف است تا هرچه سریع تر بهترین سیاست ها و اقدامات لازم در این خصوص اعمال شود. بر این اساس، دستورالعمل هایی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در هواپیما به فرودگاه ها و خطوط هوایی ابلاغ شده است.

فرودگاه ها و هواپیماها، بیش از پیش ضدعفونی می شوند

یکی از راه های انتقال مهم ویروس کرونا در هواپیما، فرودگاه یا هر محل دیگر، سطوح مختلف است. بنابراین، کارکنان فرودگاه ها بیش از پیش درگیر ضدعفونی قسمت هایی شده اند که ممکن است افراد آن ها را لمس کنند. جاهایی مثل دستگیره ها و نرده ها حتی بیشتر از جاهای دیگر ضدعفونی می شوند. دکمه های آسانسور، دستگیره درها و غیره. برای مثال، مسئولان فرودگاه بین المللی سیاتل تاکوما گفته اند که اتوبوس های حمل و نقل کارکنان قرار است خدمات ویژه ها را ارائه کنند و اتوبوس های حمل و نقل مسافران تا هواپیما نیز در طول روز چندین بار ضدعفونی می شوند.

محلول های ضدعفونی کننده دست، همه جا هستند!

از آن جا که به احتمال زیاد، مسافران به ضدعفونی کننده ها نیاز پیدا می کنند، در گوشه گوشه فرودگاه ها، در پیشخوان بلیط، دروازه های مختلف، میزهای خدمات مشتریان و بخش چمدان ها و سالن محلول های ضدعفونی کننده تعبیه شده است. اینکار باعث می شود تا انتقال ویروس کرونا در هواپیما یا فرودگاه ها به حداقل کاهش پیدا کند.

برای مثال، مسئولان فرودگاه سیاتل گفته اند که ۱۱۹ دستگاه حاوی محلول ضدعفونی در داخل و اطراف ترمینال ها از جمله در مناطقی مانند پارکینگ نصب کرده اند تا مردمی که در ایستگاه های کرایه خودرو هستند یا در پایانه های مختلف انتظار می کشند، بتوانند از این محلول ها استفاده کنند.

خطوط هوایی چطور با ویروس کرونا در هواپیما مقابله می کنند؟

ایرلاین ها علاوه بر دستگاه هایی که گفتیم، در مکان هایی مانند دروازه های ورودی، ضدعفونی کننده های دست توزیع می کنند. خطوط هوایی دلتا همچنین اعلام کرده است که خدمات بهداشتی خود را در فرودگاه های مختلف، به ویژه آن ها که تعداد مسافران بیشتری را جا به جا می کنند، افزایش خواهد داد.

تصویری از ضدعفونی هواپیما

فرودگاه ها در سیستم های ورودی، تغییراتی اعمال می کنند

استفاده از کیوسک های سلف سرویس، به معنای لمس چندین باره صفحه های نمایش توسط مسافران مختلف است. بنابراین، فرودگاه ها امکان استفاده از آن ها را غیرفعال می کنند و بهتر است شما هم از شرکت هواپیمایی خود (در صورت بروز سفرهای ضروری) بخواهید که اطلاعات مورد نیاز را طریق تلفن همراهتان در اختیار شما بگذارند. البته این درصورتی امکانپذیر است که شرکت مد نظر قادر به ارائه چنین امکاناتی باشد. علاوه بر این، ممکن است به جای این که متصدی چمدان ها در فرودگاه به جای تحویل گرفتن مدارک بخواهد که تنها آن ها را به او نشان بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *