«قانون ۲ ساعت»
قانون نانوشته ای در بین ایرلاین ها وجود دارد که مربوط به جا ماندن از پرواز است. در صورتی که مسافری از پرواز جا بماند ایرلاین تلاش می کند نهایت همکاری را با مسافر داشته باشد تا به برنامه سفرش برسد. این قانون به «قانون پنچری» شهرت دارد و به این معناست که اگر مشکلات غرقابل پیش بینی برای مسافر پیش بیاید و باعث جا ماندن از پرواز بشود ایرلاین در پرواز بعدی به او یک صندلی می دهد و هزینه جداگانه ای نیز از او دریافت نمی کند.
البته اینطور نیست که مسافر یکی دو روز بعد به فرودگاه بیاید و ادعای بلیط بکند. معمولا ایرلاین ها بازه زمانی مشخصی برای این قانون در نظر گرفته اند که حدود ۲ ساعت بعد از زمان پرواز است. به همین دلیل است که می گوییم حتی اگر از پرواز جا مانده اید هم خودتان را به فرودگاه برسانید. برخی ایرلاین ها این قانون را به همین دلیل «قانون ۲ ساعت» می نامند.