۱۱ روشی که در سی سالگی بهترین سفر عمرتان را تجربه میکنید.

مسافرت ارزان

سی ساله که می‌ شوید قطعا وضع مالی‌ تان از بیست سالگی بهتر شده است و از آن‌جایی که سه دهه‌ی اول زندگی را گذرانده‌ اید، دوست دارید کارهای جدید را امتحان کنید. از یک طرف هم دیگر آن جسارت نوجوانی و بیست سالگی را ندارید، پس شاید امن‌ ترین و آرام‌ ترین کاری که می‌ توانید بکنید سفر است.

بیست سالگی هر زمان که اراده کنید چمدانتان را می بندید و تن به جاده می سپارید. شاید حتی مقصد سفرتان را هم از پیش تعیین نکنید. اما در سی سالگی کمی پخته تر گام بر می دارید و مقاصد مورد نظرتان هم فرق می کنند.

برای تجربه یک سفر کم هزینه و هوشمندانه مطاله این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: با این ۱۰ روش طلایی ارزان و هوشمندانه به سرتاسر جهان سفر کنید!

سفر

مسافرت ارزان | سفر در دهه سوم زندگی

بسیاری از افراد عقیده دارند که در دوران جوانی هرطور شده سفر کنید. به مکان های جدید بروید، با آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف آشنا شوید. حتی اگر سرمایه ی کافی ندارید، با پس انداز اندک خود آماده ی سفر شوید. اخیراً یک فیلم در فیس بوک نظر مرا به خود جلب کرده بود. در این ویدیو یک مرد مسن به عکاسی می گفت: “در دوران جوانی بسیار سفر کنید. حتی اگر مجبور باشید برای انجام آن پول قرض کنید. ”

این ویدیو تمام روز فکر مرا به خود مشغول کرده بود. این پیرمرد به عنوان کسی که از مزییت های پول آگاه است، چنین امیدوارانه توصیه می کرد که جوانان در طول زندگی خود مسافرت های زیادی داشته باشند، زیرا

تا زمانی که جوان هستید، در دنیایی زندگی می کنید که به مراتب آزاد و بدون دغدغه های ریز ودرشت بوده، می توانید به هر جایی سرک بکشید و با اتکا به انعطاف ذهنی خود هر شرایطی را تحمل کنید. این فرصت ها با سفرها و تورهای خاص و در جسورانه ترین حالت با مسافرت های شخصی شکل می گیرد.

۱-مقصد خود را هوشمندانه انتخاب کنید

اولین گام در یک برنامه سفر تعیین مقصد مناسب است؛ اینکه به کجا مسافرت کنیم، می تواند روی هزینه های سفرمان تأثیر زیادی داشته باشد. برای مسافرت ارزان انتخاب مقصد بسیار مهم است. البته قبل از هر توصیه ای باید از شما بخواهیم که انعطاف پذیر باشید. برای داشتن یک سفر با پس انداز کم در ۳۰ سالگی لازم نیست حتما هزاران کیلومتر از خانه تان فاصله بگیرید. رفتن به مکان های نزدیکی که تا حالا تجربه نکرده اید، می تواند برایتان ارزان تر تمام شود. مثل شهری در همسایگی که تا به حال دستتان به مناطق بکرش نرسیده یا اطلاعات کاملی در مورد آن نداشته اید.

کشف ناشناخته های شهر و کشور خود و لذت بردن از آنها تجربه ی بسیار شیرینی است. مورد دیگر این است که طبیعت می تواند به کمک شما بیاید. به عبارت دیگر سفر به مناطقی که سرشار از جاذبه های طبیعی مانند دریاچه، جنگل، ساحل، آبشار و غیره هستند، مثل موزه ها یا مکان های تاریخی نیازمند هزینه بلیط نیست. از همین رو استفاده از طبیعت و جاذبه های آن اگر رایگان هم نباشد ولی ارزان است. بودن در طبیعت انرژی مضاعفی  به شما خواهد بخشید. اما اگر عزم خود را جزم کرده اید که پا را از مرز فراتر بگذارید، توصیه ما این است که در مورد ارزان ترین کشورها برای مسافرت تحقیق کنید. بدون شک سفر به کشورهای همسایه مثل استانبول یا تفلیس هزینه بسیار کمتری روی دوش شما خواهد گذاشت تا سفر به اروپا یا کانادا

۲-مسافرت ارزان | گروهی سفر کنید

گروهی سفر کردن یکی از بهترین راه ها برای مسافرت ارزان است. برای مثال اگر هزینه های شما کفاف رزرو تکی ی محل اسکان را نداد می توانید به فکر اشتراکی گرفتن خانه‌ای اجاره‌ای باشید، راه حل ها همیشه هستند، در سفر گروهی هزینه ها بین تعداد زیادی از افراد تقسیم می شود. در سفر گروهی محل اقامت بهتری با تنها کسری از هزینه کلی نصیب‌ تان می‌ شود. حتی اگر به دنبال ذخیره بیشتر پول هستید یک اجاره طولانی‌ مدت را در نظر بگیرید. از دوستانتان بخواهید برای چند هفته‌ای که دوست دارند (یا شما دوست دارید) هوای سفر کنند، داوطلب شوند تا در آن مدت از محل اقامت شما استفاده کنند و هزینه را تقسیم کنید. اگر با دوستان خود سفر میکنید، می توانید هزینه خورد و خوراک و تفریحات را نیز تقسیم کنید‌.

سفر گروهی

۳-لحظه آخری باشید!

کارشناسان سفر معتقدند منعطف بودن با تاریخ‌ های سفر و مقصد شما کلیدی است برای حفظ بهترین معاملات و مسافرت ارزان، پرسود، هیجان انگیز و برنده! اگر قصد مسافرت دارید حواستان به وب سایت‌ های تخفیف پرواز که پرواز ها و تورهای لحظه آخری را می گذارند، باشد. گوش به زنگ هشدارهای سقوط یک شبه قیمت ایرلاین‌های  خطوط پروازی باشید. تخفیف‌ های ناگهانی خاص را برای مقاصد گردشگری خود دنبال کنید، با خبر شوید، برنامه بچینید و شگفتی را همسفر خود کنید. در این صورت با هزینه های بسیار کمتر با کیفیت عالی به مسافرت خواهید رفت.

۴-مسافرت ارزان | بیشتر از یک شب اقامت کنید

بیشتر هتل‌ ها و اقامتگاه‌ ها تخفیف‌ های خوبی برای اقامت‌ های بیشتر از یک شب ارائه می‌ کنند. شرایط و قیمت‌ ها را در سایت‌ های مختلف بررسی کنید. گاهی با تماس لحظه‌ی آخری با هتل‌ ها یا اقامتگاه‌ های دیگر می‌ توانید تخفیف خوبی بگیرید؛ هتل‌ ها معمولا دوست ندارند اتاق‌ هایشان خالی بماند.

۵-به دنبال اینترنت و خدمات رایگان باشید

برای مسافرت ارزان از برنامه‌ ها و اپلیکیشن‌ هایی که امکان مکالمه‌ ی رایگان دارند استفاده کنید. یکی از امکانات مهمی که هنگام انتخاب و رزرو محل اقامت باید در نظر بگیرید، دسترسی به اینترنت رایگان است. در مکان‌ هایی مانند کافه‌ها و کتابخانه‌ها به دنبال وای‌فای رایگان باشید. در کافی‌نت‌ ها معمولا سرعت اینترنت به‌ شکل اعصاب‌خردکنی پایین است. پس اگر بر اساس زمان استفاده هزینه را پرداخت می‌ کنید، برایتان گران تمام می‌ شود. اگر گزینه‌ ای به‌جز کافی‌ نت ندارید، همه‌ی نوشتنی‌ ها و متن‌ هایتان را از پیش آماده کنید. از خدمات  و تورهای بازدید رایگان استفاده کنید در اکثر شهرها و کشورها برای جذب توریستان خدمات رایگانی به آنها ارائه می شود، کافیست راجب آنها اطلاعات کسب کنید.

سفر ارزان

۶-مسافرت ارزان | از حمل و نقل عمومی استفاده کنید

اگر محدودیت بودجه دارید، از تاکسی ها و سرویس های شخصی و گران دوری کنید. استفاده از وسائل نقلیه عمومی یکی از بهترین راه ها برای مسافرت ارزان است. مگر اینکه بتوانید با همراه شدن با سایر مسافران، هزینه خود را کاهش دهید، حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه ترین راه برای مسافرت خواهد بود. نه تنها موجب صرفه جویی در پول شما خواهد شد بلکه با نحوه سفر افراد محلی نیز آشنا می شوید. با استفاده از Google Maps معمولاً می توانید یک نمای کلی درباره گزینه های حمل و نقل عمومی و قیمت های موجود را مشاهده کنید. می توانید اطلاعات بیشتری را از دفاتر گردشگری محلی بدست آورید و صرفه جویی بیشتری داشته باشید.

غذای ارزان بخورید

به غیر از اسکان، غذا نیز یکی از بزرگترین هزینه های سفر است. اما در نهایت، همه باید غذا بخورند. روش های زیادی برای خوردن غذاهای ارزان وجود دارد:

– شخصا به خرید مواد غذایی بروید و وعده های غذایی خود را تهیه کنید

– از بازارهای محلی خرید کنید

– برای پیدا کردن قیمت های مناسب از اپلیکشن های مقایسه قیمت بهره ببرید

از قانون پنج بلوک استفاده کنید. به نظر می رسد یک دیوار جادویی وجود دارد که مناطق گردشگری را احاطه کرده است. بیشتر مردم از آن عبور نمی کنند. این تجربه شخصی است که اگر از یک منطقه بزرگ گردشگری، پنج بلوک به هر جهتی دور شوید، در نهایت به مکانهای خلوت تر و رستوران های محلی می رسید. رستوران های گردشگری اهمیتی به کیفیت نمی دهند زیرا گردشگران قرار نیست دوباره به آنجا برگردند.

۷-مسافرت ارزان | لوازم مورد نیازتان را به همراه داشته باشید

برای این سفر بنشینید و با فکر و تدبیر تمام لوازم سبک و ساده ای را که ممکن است در سفر به آن احتیاج داشته باشید داخل چمدان خود بگذارید. این گونه مجبور نیستید کالاهای مورد نیازتان را در مقصد، دوباره و با قیمتی بیشتری خریداری کنید. همچنین می توانید انواع کنسرو آماده و غذاهای خشک را با خود به همراه داشته باشید تا چند وعده غذا را در خانه میل کنید. همیشه مقداری تنقلات و خوراکی های سبک و سالم نیز در کیف دستی تان داشته باشید. اینگونه هم در هزینه هایتان صرفه جویی می شود و هم از غذا و میان وعده ای سالم استفاده می کنید.

مسافرت ارزان

۸-افت نرخ ارز را زیر نظر داشته باشید

اگر به سفر خارجی می روید در کمین افت نرخ ارز باشید. این یک قانون ساده است: اگر ارزش پول یک کشور مثلاً ۱۰ درصد نسبت به دلار آمریکا کاهش پیدا کند، به همین نسبت می‌ توانید در مخارج‌ تان صرفه جویی کنید و یک سفر کم هزینه داشته باشید. البته این ساده‌ ترین حالت توضیح دادن این موضوع است. مطمئناً، بررسی پیچیدگی‌ های نوسانات نرخ ارز در یک کشور اصلاً به‌ اندازه مطالعه درباره فعالیت‌ های جذابی که می‌ توانید در آن کشور انجام بدهید، هیجان انگیز نیست؛ اما به این طریق به طور جدی می‌ توانید در هزینه‌ های سفر صرفه‌ جویی کنید. حتماً لازم نیست وب‌سایت‌ های مالی را به‌ دقت پیگیری کنید، فقط کافی است از اخبار مربوط به کشورهایی که رکود اقتصادی دارند مطلع شوید.

۹-مسافرت ارزان | هزینه‌ های حمل بار و ارسال پستی را با هم مقایسه کنید

اگر باید لوازمی به همراه ببرید که جز اصلی برنامه سفرتان هستند به‌ عنوان مثال یک تور با دوچرخه، می‌ توانید با ارسال پستی وسایل با اندازه زیادی در پولتان صرفه‌ جویی کنید. از آنجایی که نرخ بار هواپیمایی و پست متغیر است، لازم است کمی سرچ کنید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید تا مطمئن شوید کدام روش برای‌ شما مقرون به‌ صرفه‌ تر است.اگر پست را انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید که وسایل‌ تان دقیقاً به کجا فرستاده شود. برخی از هتل‌ ها و اقامتگاه‌ ها ممکن است موافقت کنند که از آن‌ ها برای چند روز به‌طور رایگان نگهداری کنند. همچنین شرکت‌ های خدماتی در این مورد وجود دارند اما هزینه‌ بَر هستند. اگر آن‌ قدر خوش شانس باشید که عضوی از خانواده یا یکی از دوستان‌ تان در نزدیکی مقصدتان اقامت داشته باشد که بهترین حالت است.

۱۰-مراقب وسایل خود باشید

گم کردن هر چیزی یعنی خرج اضافی و اضافه تر از آن به هم ریختن اعصاب و سردرگمی شما و همسفرانتان! پس بهترین راه این است که به جای برداشتن چند ساک و چمدان یک چمدان بردارید تا بتوانید حواستان را به آن بدهید یا اگر هر فردی یک چمدان دارد به او گوشزد کنید مسئول وسایل خودش باشد. اگر با گروه یا وسیله عمومی به سفر می روید حتما کارت اسمتان را روی چمدانتان نصب کنید. کار بهتر هم این است که ساکی خریداری کنید که با دیگر ساک ها و کیف ها متفاوت است. با این روش کسی اشتباهی وسیله شما را بر نخواهد داشت.

سفر

۱۱-مسافرت ارزان | اگر میتوانید در سفر هم پول در بیاورید

در آخرین توصیه این مقاله برای سفر با کمترین پس انداز در دهه سوم زندگی، اگر قرار است سفر شما بیش از ۲ هفته طول بکشد و شما هم وقت اضافه و توانایی منحصر به فردی دارید، می توانید به صورت پاره وقت کار کوچکی برای خودتان پیدا کنید. این موضوع به ویژه برای کسانی که به زبان خاصی تسلط دارند کارساز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *