«چک-این آنلاین» چیست و چه کمکی به فرآیند پرواز می کند؟

همه چیز در مورد مرحله چک-این آنلاین

اگر اهل سفر هوایی باشید حتما می دانید که مرحله چک-این در فرودگاه ها یکی از وقت گیرترین مراحل سوار شدن به هواپیماست. گاهی مسافران مجبور هستند مدت زیادی در صف منتظر بمانند تا بتوانند چک-این انجام دهند و کارت پروازشان را دریافت کنند. خوشبختانه چک-این آنلاین راه حل هوشمندانه ای است که در چند سال گذشته در فرودگاه ها ارائه می شود و باعث تسریع فرآیند سوار شدن به هواپیما شده است. به لطف چک-این آنلاین دیگر نیازی نیست در صف معطل شوید و این مرحله از پرواز را می توانید از قبل در منزل و به صورت آنلاین انجام دهید. با صباسیر همراه باشید تا در مورد چک-این آنلاین و تاریخچه آن بیشتر آشنا شویم

تسریع در مراحل سوار شدن به هواپیما

پیشرفت تکنولوژی و فناوری های مدرن شیوه سفر هوایی را متحول کرده است و به لطف این فناوری ها امروزه سفر راحت تر و لذتبخش تری داریم. شرکت های هواپیمای به دنبال آنلاین کردن فرآیندهای سفر هستند و رزرو آنلاینبلیت هواپیما، انتخاب آنلاین صندلی هواپیما و چک-این آنلاین از جمله خدماتی هستند که به مسافران ارائه می شوند تا در زمان و انرژی صرفه جویی کنند. ایرلاین های مختلف از طریق وبسایت یا اپلیکیشن ویژه این امکان را به مسافران می دهند تا مرحله چک-این را ساعت ها قبل از پرواز انجام دهند و دیگر مجبور نباشند مدت ها در صف طولانی چک-این در فرودگاه منتظر بمانند.

چک-این آنلاین چیست؟

امکان چک-این آنلاین دیگر محدود به چند شرکت هواپیمایی نیست و امروزه اکثر ایرلاین های معتبر این سرویس را به مسافران خود ارائه می کنند. مسافرانی که بلیت هواپیما خریداری کرده اند می توانند ساعت ها قبل از پرواز با خیال راحت در منزل یا هتل مرحله چک-این خود را انجام بدهند و در هنگام حضور در فرودگاه سریع تر سوار هواپیما شوند. بازه زمانی چک-این آنلاین برای هر ایرلاین متفاوت است و هر شرکت هواپیمایی ممکن است سیاست های ویژه ای در این مورد داشته باشد. با این حال، اکثر ایرلاین ها از چند روز قبل تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز فرصت دارند تا چک-این بلیتشان را انجام دهند.

برای انجام چک-این آنلاین تنها لازم است وارد وبسایت یا اپلیکیشن مخصوص ایرلاین شد و با وارد کردن نام و شماره بلیت مرحله چک-این را به راحتی انجام داد. برخی ایرلاین به مسافران وفادار و عضو باشگاه مشتریان اجازه می دهند با وارد کردن شماره کارت اعتباری این کار را انجام دهند. اگر به جای اینکه بلیتتان را مستقیما از ایرلاین خریداری کنید از شرکت های واسطه مثل آژانس های هواپیمایی بلیت رزرو کرده اید از شماره رزرو بلیت برای چک-این استفاده کنید.

همان طور که گفتیم هر ایرلاین فرآینده ویژه ای برای چک-این دارد اما معمولا پس از چک-این می توانید صندلی خود را انتخاب کنید، هزینه اضافه بار خود را بپردازید و خدمات دیگر را خریداری کنید. درست است که چک-این آنلاین یک مرحله از مراحل سوار شدن به هواپیما را کاهش می دهد اما باز هم (به ویژه در پروازهای بین المللی) باید از مرحله امنیتی فرودگاه عبور کنید.

پس از اینکه از طریق وبسایت یا اپلیکیشن ایرلاین مرحله چک-این آنلاین را انجام دادید می توانید کارت پروازتان را که معمولا برایتان ایمیل می شود پرینت بگیرید. در فرودگاه می توانید پرینت کارت پرواز یا تصویر آن در موبایلتان را به مامورین نشان دهید. اگر به هر دلیلی امکان پرینت کارت پرواز وجود ندارد و دسترسی به تلفن همراه نیز ندارید نگران نباشید. به محض اینکه به فرودگاه رسیدید می توانید کارت پروازتان را پرینت بگیرید. البته در این صورت ممکن است باز هم کمی معطل شوید اما در عوض می توانید صندلی خود را انتخاب کنید و باز هم در زمان و انرژی صرفه جویی کرده اید.

مزیت های چک-این آنلاین

گفتیم که چک-این آنلاین به مسافران کمک می کند در فرودگاه کمتر منتظر بمانند و در زمان صرفه جویی کنید. اما این سرویس مزیت های بسیاری برای ایرلاین ها نیز دارد. شرکت های هواپیمایی با ارائه سرویس چک-این آنلاین در هزینه های مربوط به هزینه کاغذ و پرسنل صرفه جویی می کنند و از این طریق، باعث کاهش چشمگیر هزینه ها و مخارج پرواز می شوند.

مسافران با انجام چک-این آنلاین می توانند از معطل شدن در صف های طولانی در فرودگاه پرهیز کنند و به مراحل بعد بروند. اگر چمدانی همراهتان نیست می توانید مستقیما مرحله امنیتی را پشت سر بگذارید و بعد به گیت پرواز بروید. به این ترتیب مدت زمان انتظار شما در فرودگاه به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و سفر هوایی برایتان به تجربه ای لذتبخش تر تبدیل خواهد شد. کارت پروازی که قبلا پرینت گرفته اید یا در موبایلتان دارید مستقیما شما را به صندلی تان در هواپیما هدایت می کند.

اگر چمدان همراهتان است و باید آن را به قسمت بار تحویل بدهید باز هم ممکن است کمی در فرودگاه منتظر بمانید. البته بسیاری از ایرلاین ها باجه های مخصوصی دارند که به مسافران اجازه می دهند بدون معطل شدن در مرحله چک-این چمدانشان را تحویل بدهند.

اما یکی از مهم ترین مزیت های چک-این آنلاین امکان انتخاب صندلی هواپیماست. به این ترتیب این فرصت را خواهید داشت که قبل از بقیه مسافران صندلی خودتان را انتخاب کنید و انتخاب های بهتر و بیشتری داشته باشید. اگر همیشه دوست داشته اید روی صندلی کنار پنجره بنشینید و از پنجره چشم انداز بیرون را تماشا کنید می توانید این صندلی را انتخاب کنید.

چطور بهترین صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟

وبسایت های مختلفی وجود دارند که به بررسی و تحلیل صندلی های هواپیما می پردازند. یکی از مشهورترین این وبسایت ها، SeatGuru.com است. این وبسایت صندلی های ایرلاین های مختلف را مورد نقد و بررسی قرار می دهد و مسافرانی که تجربه پرواز با این هواپیماها را داشته اند نظرات و تجربیات خود را اعلام می کنند. نقشه صندلی های هواپیما نیز در این وبسایت ارائه می شود و با استفاده از این اطلاعات می توانید دید بهتری از صندلی ها داشته باشید. صندلی هایی که امتیاز بیشتری کسب کرده اند و مسافران بیشتری از آن ها رضایت داشته اند با رنگ سبز مشخص شده اند. رنگ سبز به این معنی است که این صندلی ها مزیت های بیشتری به نسبت سایر صندلی ها دارند (مثلا فضای بیشتر برای قرار دادن پا). پس از آن صندلی های زرد یا قرمز قرار دارند و به دلایلی مثل نزدیکی به سرویس بهداشتی یا عدم امکان خم شدن به عقب به عنوان صندلی های ناراحت معرفی شده اند. بنابراین وقتی چک-این آنلاین خود را انجام دادید و می خواهید صندلی تان را انتخاب کنید بهتر است ابتدا نگاهی به این گونه وبسایت ها بزنید و بعد، مناسب ترین و بهترین صندلی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *