هواپیماهایی که هتل شدند

شاید فکر می کنید تنها در پروازهای فرست کلاس میتوانید در یک تختخواب گرم و نرم بخوابید. اما باید بدانید که در گوشه و کنار این دنیا هواپیماهایی هستند که به هتل تبدیل شده اند! این هواپیماها در مناطق سرسبز و زیبا پارک شده اند و فضای داخل کابین به یک هتل هواپیمایی شیک و راحت (و حتی لوکس و لاکچری) تبدیل شده است. در این هتل های هواپیمایی می توانید لذت استراحت و خوابیدن در داخل یک هواپیما را تجربه کنید و از پنجره هواپیما مناظر اطراف را تماشا کنید. با صباسیر همراه باشید تا با این ۴ هتل هواپیمایی بیشتر آشنا شویم.

– هتل کاستا ورد در کشور کاستاریکا

  • Hotel Costa Verd

 

کاستاریکا یکی از مکان های جذاب برای گردشگران است که بیش از هرچیز به اقامتگاه های ساحلی و جنگلی اش شهرت دارد . اما جالب است بدانید که یکی از مشهورترین هتل های هواپیمایی در این کشور قرار دارد. هتل کاستا ورد اتاق های استاندارد و معمولی و اقامتگاه های ییلاقی نیز ارائه می کند، اما اقامتگاه منحصربفردش یک هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ است که به هتلی مجلل تبدیل شده است. این هواپیما روی ستونی به ارتفاع بیش از ۱۵ متر قرار گرفته است و چشم انداز زیبایی به جنگل های بارانی و اقیانوس آرام دارد. داخل هواپیما به کلی تغییر پیدا کرده و با مبلمان چوبی و صنایع دستی اندونزیایی آراسته شده است .

 

۲- جامبو هاستل در استکهلم سوئد

  • Jumbo Hostel

 

درست در مقابل ورودی فرودگاه آرلاندا سوئد هتل جامبو هاستل استکهلم قرار گرفته است. این هتل در واقع یک بوئینگ ۷۴۷ است که بازسازی شده و دارای ۲۹ اتاق است. اکثر این اتاق ها کلاس اکونومی هستند ؛ اتاق اکونومی در اصطلاح این هتل یعنی اتاق هایی که شبیه خوابگاهند تا سوئیت لوکس و مجلل! اما قسمت کابین خلبان به سوئیتی فرست کلاس و مجلل تبدیل شده است. در این سوئیت می توانید از پنجره بزرگ و پانورامیک منظره بیرون را تماشا کنید. یک کافه ۲۴ ساعته نیز در قسمت کابین فرست کلاس ساخته شده است . در قسمت بال های این هواپیمای غول پیکر نیز خدمات اجرای مراسم های مختلف مثل مراسم ازدواج ارائه می شود

 

۳- هتل هواپیمای مجلل در هلند

  • Vliegtuigsuite Teuge

 

این هتل هواپیمایی از سایر هتل های مشابه مجلل تر و لوکس تر است و امکانات و خدمات رفاهی بیشتری دارد. این هتل در نزدیکی فرودگاه توخه (Teuge Airport) هلند قرار دارد و عبارت Vliegtuigsuite  به معنای هتل هواپیمایی است (Vliegtuig در زبان هلندی یعنی فرودگاه). این هتل هواپیمایی در واقع یک سوئیت شیک و لاکچری است که در داخل یک هواپیمای ایلوشین ۱۸ ۱۹۶۰ شوروی سابق ساخته شده است. داخل کابین به کلی بازسازی شده است و با مبلمان شکیل و صیقلی اسکاندیناوی تزئین شده است. تمام امکانات داخل این سوئیت درست مثل هتل های پنج ستاره است. یک مینی بار، چند تلویزیون صفحه مسطح به همراه دستگاه پخش دی وی دی، یک وان و جکوزی و حتی یک سونای مادون قرمز نیز در این هتل ساخته شده . با اقامت در این هتل هم می توانید از خدمات رفاهی یک هتل پنج ستاره بهره مند شوید و هم لذت اقامت در یک هواپیمای قدیمی را تجربه کنید.

۴- هتل وودلین پارک در نیوزلند

  • Woodlyn Park

 

منطقه وودلین پارک در نیوزلند دارای لیستی از اقامتگاه های منحصر به فرد است . در این منطقه می توانید هتل های روستایی، چوبی را ببینید که شبیه هتل های هابیتی هستند. تمام اقامتگاه های این ناحیه از مواد بازیافت شده ساخته شده اند. اقامتگاه های هابیتی که مثل لانه خرگوش در زیرزمین قرار گرفته اند، هتل در قطار، و هتل در یک قایق نیروی دریایی! از همه جالب تر هتل هواپیمایی وودلین پارک است که در داخل یک هواپیمای بریستول فرایتر دهه ۱۹۵۰ بنا نهاده شده است. صاحب این هواپیما مدعی است که این مدل یکی از آخرین بازمانده های جنگ ویتنام است! این هتل هواپیمایی تنها دو سوئیت دارد که در قسمت دم هواپیما و کابین خلبان واقع شده اند . این سوئیت ها حریم خصوصی بسیار مناسبی دارند و تنها می توان با نردبان  داخل آن ها رفت. امکانات داخل هتل در حد متوسط هستند، اما اگر با نیوزلند و جاذبه های بی نظیر آن آشنایی داشته باشید می دانید که در سفر به نیوزلند این هتل نمیتواند زمان زیادی را از آن خود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *