همه چیز در مورد پرواز با جت خصوصی

تجربه سفر با جت خصوصی

به نظرتان تجربه سوار شدن به جت خصوصی چطور خواهد بود؟ آیا شما هم دوست دارید برای یک بار هم که شده سوار جت خصوصی شوید و پرواز با این نوع هواپیماهای لوکس را تجربه کنید؟ در این مطلب می خواهیم به تمام پرسش هایی که در مورد جت خصوصی دارید پاسخ دهیم و اطلاعات کافی در این مورد را با شما در میان بگذاریم. شاید همین اطلاعات به شما کمک کرد بالاخره به آرزویتان برسید و بتوانید با جت خصوصی سفر کنید.

کرایه جت خصوصی

جت های خصوصی اغلب توسط یک شرکت ارائه می شود و شما می توانید با پرداخت مبلغی آن را برای مدت مشخصی کرایه کنید. جت خصوصی برای گروه های کوچک مناسب است و اغلب در سفرهای تجاری و بیزنسی مورد استفاده قرار می گیرد. آنتونی تیونان رئیس و مالک شرکت چارتر جت خصوصی به نام ماژلان جتز (Magellan Jets) است. به گفته او «پرواز با جت خصوصی حتی از پرواز فرست کلاس هواپیماهای تجاری نیز بهتر است. من شرکت ماژلان را راه اندازی کردم تا نهایت رفاه و راحتی را به مسافران عرضه کنم؛ اصلا به همین دلیل است که مردم از جت خصوصی استفاده می کنند. کارشناسان ما به مشتریان در برنامه ریزی سفر کمک می کنند تا بهترین و روایایی ترین تجربه سفر را با هواپیمای خصوصی داشته باشند. هنگام پرواز با جت خصوصی این شما هستید که در مورد همه چیز تصمیم گیری می کنید (و نه ایرلاین).» از آنجا که ممکن است پرسش های بسیاری در مورد پرواز با جت خصوصی داشته باشید این سوالات را از آنتونی پرسیده ایم و پاسخ آن ها را با شما در میان می گذاریم

از کجا بدانیم کدام نوع هواپیما برای ما مناسب است؟

وقتی برای کرایه جت خصوصی به شرکت مذکور مراجعه می کنید در مورد هدف شما از کرایه جت و همین طور برنامه سفرتان از شما سوال می شود. بعد، با توجه به برنامه ریزی سفر و تعداد همسفرانتان بهترین و مناسب ترین جت خصوصی را به شما ارائه می کنند. جت های خصوصی در اندازه و سایزهای مختلفی وجود دارند و هرجت برای هدف خاصی مناسب است. البته در برنامه ریزی سفرتان این نکته را در نظر بگیرید که پرواز با جت خصوصی بسیار سریع تر از هواپیمای تجاری شما را به مقصد می رساند. زیرا مراحل سوار شدن به هواپیما و مراحل امنیتی کوتاه تری دارد و با این کار می توانید در زمان صرفه جویی کنید.

آیا جت های خصوصی سریع تر پرواز می کنند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از نظر میزان سرعت این هواپیماها نیز مثل هواپیماهای تجاری پرواز می کنند. اما با استفاده از جت خصوصی زودتر به مقصد می رسید، چون مسیر جت های خصوصی معمولا مستقیم تر و سرراست تر است. وانگهی، مراحل طولانی و وقت گیر چک-این و مراحل امنیتی طولانی هواپیماهای تجاری را دیگر نخواهید داشت و به همی دلیل در زمان کلی سفر به میزان قابل توجهی صرفه جویی می کنید.

مزایای استفاده از جت خصوصی چیست؟

یکی از اولین مزیت های استفاده از هواپیمایخصوصی این است که لازم نیست ۲-۳ ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشید. تنها یک ربع قبل از پرواز به فرودگاه برسید و ماشینتان را نزدیک هواپیما پارک کنید و با چند قدم پیاده روی سوار جت خصوصی تان بشوید! مراحل چک-این و مراحل امنیتی بسیار کوتاه و جزئی است. لازم نیست نگران وزن چمدان ها یا بررسی وسایل داخل چمدان هایتان باشید و پس از فرود هم نباید کلی معطل شوید تا بالاخره چمدانتان را تحویل بگیرید. بلافاصله پس از اینکه شما و همسفرانتان سوار هواپیما شدید درها بسته می شود و هواپیما پرواز می کند!

آیا جت خصوصی امن تر است؟

اگر از لحاظ امنیت پرواز بخواهیم مقایسه کنیم جت های خصوصی تقریبا به اندازه هواپیماهای تجاری امنیت دارند و در برخی موارد حتی امنیت بالاتری هم دارند. هواپیماهای خصوصی نیز تابع همان قوانین امنیتی هواپیماهای تجاری هستند و علاوه بر این، شرکت های ارائه کننده خدمات جت خصوصی سعی می کنند امنیت بالاتری نیز برای مسافران فراهم کنند. نکته دیگر اینکه جت های خصوصی معمولا جوان تر از هواپیماهای تجاری هستند و از این لحاظ امنیت بالاتری دارند. مهم تر از همه اینکه از آنجا که سوار هواپیمای خصوصی می شوید دقیقا می دانید با چه کسانی همسفر هستید و دیگر نگران حملات تروریستی از سوی سایر مسافران نیستید.

فضای داخلی جت خصوصی چگونه است؟

یکی از نقاط قوت جت های خصوصی طراحی داخلی آن هاست. صندلی ها معمولا از جنس چرم ساخته می شوند و بسیار جادار و راحت هستند. اگر دوست دارید در هواپیمایتان بخوابید و استراحت کنید می توانید جتی با صندلی های تاشو سفارش بدهید که کاملا به تخت تبدیل می شوند. همچنین سرویس بهداشتی شیک و لاکچری در این هواپیماها وجود دارد و می توانید در ارتفاع چند هزار متری دوش بگیرید! سالن نشیمن، سالن کنفرانس و جلسات تجاری و اتاق بازی نیز از جمله قسمت هایی هستند که در یک جت خصوصی وجود دارند. در واقع، هنگامی که می خواهیم جت خصوصی کرایه کنید می توانید تمام این گزینه ها را انتخاب کنید و هواپیمایی متناسب با نیازها و علایقتان کرایه کنید. سفر با هواپیمای خصوصی اگرچه بسیار گران تر از هواپیمای تجاری است اما برای کسانی که به دنبال سفر لوکس و مجلل هستند (و تعدادشان هم کم نیست) بهترین انتخاب است.

آیا محدودیتی از نظر وزن و تعداد چمدان وجود دارد؟

یکی از بهترین مزیت های جت خصوصی شاید همین باشد. در پرواز با جت خصوصی هیچ گونه محدودیتی از نظر وزن و تعداد چمدان ها وجود ندارد و هرچقدر بخواهید می توانید وسیله با خودتان حمل کنید. تنها محدودیتی که وجود دارد این است که بارتان داخل هواپیما جا شود! محدودیت حمل مایعات و سایر محدودیت های هواپیماهای تجاری نیز وجود ندارد و می توانید آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *