همه چیز درباره ایرلاین امارات

 هواپیمایی امارات |  Emirates Airlines

هواپیمایی امارات یک ایرلاین مشهور و معتبر متعلق به کشور امارات متحده عربی است. دفتر مرکزی این شرکت در دبی قرار دارد وقطب اصلی این ایرلاین  فرودگاه بین المللی دبی می باشد. هواپیمایی امارات بزرگ ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه و یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی در جهان است. امارات به مقاصد مختلف در جهان پرواز مستقیم دارد و بسیاری از افراد به دلیل کیفیت بالای خدمات سعی می کنند با هواپیمای امارات را سفر کنند. در ادامه قصد داریم به معرفی هواپیمایی امارات بپردازیم و با این ایرلاین بین المللی بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

کلیات ایرلاین

شرکت هواپیمایی امارات (Emirates air line) با کد یاتا EK  در کشور امارات متحده عربی , ایرلاینی بین المللی است. این ایرلاین فعالیت خود را با دو فروند هواپیما در سال ۱۹۸۵ آغاز کرد. هواپیمایی امارات روز به روز ناوگان هوایی خود را گسترش داد و امروزه یکی از بزرگ ترین ناوگان های هواپیمایی شامل بوئینگ ۷۷۷ و ایرباس ای ۳۸۰ را در جهان دارد. امارات در هفته بیش از ۳۶۰۰ پرواز مستقیم به ۱۴۰ شهر در ۸۱ کشور دنیا انجام می دهد. این شرکت از نظر تعداد جابجایی مسافر در رده چهارم دنیا قرار دارد. هواپیمایی امارات برای مدتها عنوان طولانی ترین پرواز مستقیم و بدون توقف را با پرواز مستقیم از دبی به اوکلند در اختیار داشت، تا آنکه قطرایرویز نیز پرواز دوحه به اوکلند خود را راه اندازی کرد.

ناوگان هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات ناوگانی بسیار مدرن و کم سن و سال دارد و کلا از هواپیماهای بوئینگ پهن پیکر و ایرباس تشکیل شده است. طبق آخرین آمار سال ۲۰۱۷، هواپیمایی امارات ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ در ناوگان خود دارد و ۴۲ فروند دیگر نیز سفارش داده است. از این نظر، بزرگ ترین مصرف کننده این مدل هواپیمای مجهز تلقی می شود. همچنین با بیش از ۱۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ بزرگ ترین مشتری این مدل هواپیما نیز به حساب می آید.

کلاس پروازی

کلاس های پروازی هواپیمایی امارات شامل سه کلاس فرست کلاس، تجاری یا بیزنس کلاس (Business) و اقتصادی یا اکونومی (Economy) می باشد.

  • پرواز فرست کلاس امارات

بهترین خدمات در پروازهای فرست کلاس امارات به مسافران ارائه می شود و همه چیز مثل یک هتل پنج ستاره است. مسافران در این پرواز می توانند سوئیت های اختصاصی در اختیار داشته باشند ، از دوش و خدمات اسپای هواپیماهای ایرباس ای ۳۸۰ استفاده ببرند، هر زمان که دلشان خواست غذایشان را سفارش داده و در سالن استراحت ویژه هواپیما سر خود را گرم کنند. در این پرواز بسته ای شامل لوازم بهداشتی و آرایشی از برند مشهور بولگاری به مسافران هدیه می شود. مسافران در طول پرواز می توانند از بین بیش از ۳۰۰۰ برنامه یکی را به دلخواه انتخاب کنند و در مانیتورهای بزرگ روبروی خود به تماشا بنشینند .

  • پرواز بیزنس کلاس امارات

پرواز بیزنس کلاس امارات نیز بهترین خدمات را به مسافرانی که در سفر کاری و تجاری هستند ارائه می کند. تمام امکانات و تسهیلات رفاهی برای استراحت و پروازی آرام و راحت در اختیار مسافران قرار می گیرد. هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ که در این پرواز مورد استفاده قرار میگیرند بسیار جادار هستند و فضایی اختصاصی برای هر مسافر ایجاد می کنند. صندلی های داخل کابین بزرگ و جادار هستند و از فضای داخلی ماشین های اسپرت الهام گرفته شده اند. این صندلی ها از چرم خاکستری ساخته شده اند و قسمتی برای قرار دادن پاها در آن ها در نظر گرفته شده است. طراحی ارگونومیک منحصربفرد این صندلی ها سبب می شود بدن در راحت ترین وضعیت قرار بگیرد. مسافران می توانند در پرواز بیزنس از منوی ویژه هواپیمایی امارات به دلخواه انتخاب کنند. تمامی غذاها توسط سرآشپز های مجرب امارات و با بهترین مواد غذایی طبخ میشوند. مانیتورهای روبروی صندلی امکان تماشای برنامه های جذاب و فیلم های روز دنیا را به مسافران می دهد. در این نوع پرواز نیز کیت لوازم بهداشتی و آرایشی ویژه ای از برند مشهور ایتالیایی بولگاری به مسافران هدیه می شود تا در طول سفر بهترین احساس را تجربه کنند .

  • پرواز اکونومی امارات

در پروازهای اکونومی این ایرلاین نیز خدمات و امکانات رفاهی ویژه ای به مسافران داده میشود. در این پروازها نیز مسافران می توانند از بین بیش از ۳۰۰۰ فیلم، موسیقی و بازی به دلخواه انتخاب کرده و در طول سفر سرگرم شوند. همچنین در کلیه پروازهایی که توسط هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و ایرباس ای ۳۸۰ انجام می شود امکان شارژ موبایل از طریق صندلی و اینترنت وای فای وجود دارد. از طریق خدمات رومینگ در طول سفر نیز قادرید تماس تلفنی برقرار کرده و با دنیا در ارتباط باشید. در پرواز اکونومی نیز می توانید از منوی خوشمزه امارات انتخاب کنید. همچنین اگر غذای خاص رژیمی مصرف میکنید می توانید هواپیمایی امارات را از قبل آگاه کنید. غذاهایی که در پروازهای امارات سرو می شوند مرتبط با نوع مقصد هستند و می توانید قبل از رسیدن به مقصد با آشپزی خاص آن منطقه آشنا شوید.

کیترینگ و غذای هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات در سال های اخیر همیشه جزء بهترین و برترین ایرلاین های دنیا بوده است و این کیفیت مدیون غذاهای خوشمزه و باکیفیت به علاوه خدمات و امکانات رفاهی این ایرلاین است . در پروازهای امارات کلیه منوها توسط سرآشپزهای مجرب و بین المللی امارات تهیه می شوند که بارها به همین دلیل جایزه کسب کرده اند. در طول پروازهای کوتاه با اسنک های خوش طعم و نوشیدنی گرم وسرد از مسافران پذیرایی می شود. در پروازهای طولانی مدت و بین قاره ای نیز طیف متنوعی از غذاهای خوشمزه و انواع نوشیدنی در اختیار مسافران قرار دارد.  غذاهای امارات آنقدر متنوع است که هر ذائقه ای را خشنود میکنند، در پروازها نوع مبدا و مقصد در نظر گرفته می شود و غذاهای متناسب با سلیقه و ذائقه مسافران آماده میشود. همچنین اگر مسافران نیاز به غذاهای خاص رژیمی، گیاهی و غیره دارند می بایست تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز به هواپیمایی امارات اطلاع دهند تا غذایی متناسب با رژیم غذایی شان برایشان تدارک دیده شود. غذاهای حلال، بدون کلسترول، بدون کالری، غذای مخصوص افراد دیابتی، بدون گلوتن، غذای خام خواران و گیاهخواران و … همگی جزء طیف متنوع منوی غذاهای خاص هواپیمایی امارات هستند. همچنین غذاهای ویژه و هیجان انگیزی برای کودکان نیز  سرو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *