نکاتی را بدانید که فقط خدمه پرواز میدانند !

در این مقاله به بررسی نکاتی میپردازیم که فقط خدمه پرواز از آن مطلعند و بسیاری از افرادی که سوار هواپیما می شوند بدون توجه به این نکات حساس، به سادگی از کنار آنها می گذرند.با ما همراه باشید .

امن‌ترین جای هواپیما؟

جواب این سوال بسیار ساده است: دم هواپیما! دلیلش نیز همانطور که اکثرا حدس زده اید این است که کابین خلبان شدت ضریه ناشی از سقوط را می‌گیرد و آسیب کمتری به قسمت انتهایی هواپیما وارد می‌شود. در نتیجه افرادی که از پرواز بیشتر میترسند ، در نظر داشته باشند که باید همیشه دم هواپیما را رزرو نمایند .

بهترین ساعت پرواز؟

پروازهای اول صبح بیشترین شانس پرواز سر وقت را دارندبنابراین افرادی که پرواز صبح زود را رزرو مینمایند خیالشان راحت باشد که اصلا با تاخیر در پرواز روبرو نخواهند شد.  علاوه بر آن، پتوهای تازه شسته شده فقط به مسافرین اولین پرواز داده می‌شود و برای پروازهای بعدی پتوها مجدد تا شده و در اختیار مسافران قرار میگیرد .

نظافت چند وقت یکبار انجام می‌شود؟

کابین‌ هواپیما فقط روزی یکبار تمیز می‌شوند و این کار معمولا در طول شب انجام میشود . بنابراین پیشنهاد میکنیم ضد عفونی کننده‌های دست در طول پرواز دم دستتان باشند!

هوای داخل هواپیما چقدر تمیز است؟

سیستم تهویه هوای هواپیما کاملا داخل هواپیما قرار دارد، پس واضح است که سیستم تهویه کاملا بسته‌ است. به عبارت بهتر، هوایی که داخل کابین تنفس می‌کنید در حقیقت همان هوای فشرده شده‌ای است که از موتورهای هواپیما گرفته می‌شود. کمپرسورها کمک می‌کنند تا هوای بیرون  به داخل کابین هدایت شود.

چرا WiFi تعطیل؟

اگر در پروازی امکان استفاده  از وای فای وجود داشته باشد ، سرعت بسیار پایین است. به این دلیل بیش از صد نفر از   یک روتر کوچک استفاده میکنند . از آنجایی که هواپیما در حال حرکت می باشد ، اینترنت به سرعت وارد و سپس خارج می‌شود. اگر می‌خواهید در ارتفاع بیش از ۱۰ هزار پا به بهترین شکل از اینترنت بهره ببرید ، بهتر است سایت‌های سنگین و عکس‌دار را باز نکنید و پنجره های متعدد هم باز نکنید

علائم هشداری هواپیما

خلاصه تفسیر هشدارهای حین پرواز را میتوان اینگونه بیان کرد:  یکبار صدای دینگ یعنی خدمه باید تلفن داخل هواپیما را پاسخ دهند. دو یا سه بار صدای دینگ در هنگام فرود، بلند شدن و نشستن مسافرین بر روی صندلی خود شنیده می‌شود. اگر پنج یا شش بار صدای دینگ شنیدید ، وضعیت فوری اعلام شده است. در این زمان البته خدمه دستورات لازم را به مسافرین خواهند داد .

اگر کاپیتان پرواز مریض شود چه اتفاقی می‌افتد؟

خلبان و کمک خلبان همیشه دو غذای متفاوت می‌خورند. این مسئله به صورت قانونی نانوشته در آمده است. اما چرا ؟دلیل خیل یاده است ، اگر یک غذا بد بود (حامل باکتری، آلودگی و غیره) بود و باعث مسمومیت شد ، شخص دیگر بتواند هواپیما را کنترل کند .

خلبان‌ها خسته نمی‌شوند؟

مطمعنا برای همه سوال پیش آمده که آیا خلبان‌ها حین پروازهای طولانی مدت خسته نمی‌شوند؟ از جوابی که میشنوید شوکه نشوید : خلبان‌ها گاهی اوقات حین پرواز خوابشان می‌برد! اما نترسید چون در این هنگام کمک خلبان هدایت هواپیما را به عهده میگیرد.طبق قانون خلبان میتواند حین پرواز استراحت کوتاهی داشته باشد.

از صندلی‌ام متنفرم!

احتمالا پیش آمده که صندلی‌تان را دوست نداشته باشید و دلتان بخواهد وارد بخش فرست کلاس شوید. در برخی پروازها این امکان وجود دارد که در این حالت خدمه فرمی را پر می‌کنند و در آن دلیل انتقال شما را در آن مینویسند . شانس این کار در شرایطی مثل بارداری زنان بیشتر است .

آیا ماسک اکسیژن واقعاً مرا نجات خواهد داد؟

ماسک اکسیژن برای ۱۵ دقیقه اکسیژن برای شما تامین می‌کند. کم کردن ارتفاع هواپیما تا زمانی که شما بتوانید به راحتی نفس بکشید ، در مجموع ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.پس خونسردی خود را حفظ کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *