لباس مهمانداران ایرلاین های مختلف

 لباس های شیک خدمه پروازی

یونبفرم های خدمه پروازی یکی از شیک ترین لباس هاییست که در جهان وجود داشته و بر روی آن ها تفکر بسیاری می شود. از جذاب ترین این موارد میتوان کت و شلوارهای براق، مدل های موی تمیز و پاشنه های کلاسیک را نام برد . اما  لباس های همه ایرلاین ها به یک اندازه زیبا نیستند. هر شرکت هواپیمایی دارای دستورالعمل های سختگیرانه ای برای انتخاب لباس خود می باشد که بر اساس آن به انتخاب رنگ و سبک مطابق با نام تجاری خود میپردازند . با صباسیر همراه شوید تا در مورد لباس های خدمه پروازی در ایرلاین های جهان بیشتر بدانیم.

 

بهترین خطوط هوایی برای رسیدن به شیک ترین یونیفرم خدمه پروازی خود از یک ترکیب میان سبک های قدیمی و مدرن  استفاده می نمایند. از طرف دیگر گاهی اوقات لباس های خدمه پروازی سطح بالایی از فرهنگ را در پارچه های خود ارائه می نمایند. مدل های موی خاص، مواد مورد استفاده در لباس ها و حتی سربند های سنتی خلاصه ای از فرهنگ کشوری که آن ایرلاین وابسته به آن است را نشان میدهد . برخی از خطوط هوایی مانند ایرلاین امارات بدون در نظر گرفتن لباس های خدمه پروازی خود شناخته نمی شوند . لباس های خدمه پروازی همواره مهمترین نقش را در تصویر کشیدن ایرلاین دارند . در این مطلب می خواهیم تعدادی از شیک ترین لباس های خدمه پرواز در ایرلاین های جهان را بررسی نماییم پس با صباسیر همراه شوید.

هواپیمایی کانتاس | QANTAS AIRLINES

هواپیمایی کانتاس در آوریل ۲۰۱۳dک طرح جدید برای لباس های خدمه پروازی خود انتخاب کرد.طراح معروف kerr  این طراحی را انجام داد. با توجه به نام تجاری خیره کننده و آفتابی کانتاس، این لباس های از پارچه های سیاه و سفید که با نوارهای نارنجی و صورتی از روی شانه های آن ها تزیین شده است تشکیل شد . این شرکت هواپیمایی استرالیایی تصمیم به استخدام طراح مارتین گرانت برای نگه داشتن آن در خانواده شرکت گرفت . لباس های خدمه پروازی هواپیمایی کانتاس از زمان تاسیس ان در سال ۱۹۳۰ تاکنون ۶ مرتبه تغییر داشته است و به نظر می رسد که آن ها کارشان را به خوبی انجام داده اند.

هواپیمایی جت بلو | JETBLUE

 هواپیمایی جت بلو همانطور که از نامش پیداست به راحتی می تواند لباس های فرم شلوغ فیروزه ای رنگ را طراحی کرده و همه این مطلب را پذیرفته اند . البته بالای این لباس ها با رنگ نارنجی که برگرفته  از نیروی دریایی  می باشد تزیین شده که این مسئله به لطف طراحان استن هرمان و همچنین مایکل شوارتز می باشد.هنگام طراحی این لباس طراحان از مشاوران پرواز در مورد مواردی مثل اندازه جیب اطلاعاتی را دریافت نمودند . شوارتز در سال ۲۰۰۴ اعلام کرده بود که بیشترین هزینه را برای طراحی این لباس صرف کرده است و او همچنین توضیح داد که سبک برای همه افراد مهم می باشد. همچنین او اضافه کرد که ما تنها به عنوان لباس به آن نگاه نکرده ایم و می بایست تناسبی بین لباس های خدمه پروازی با برند هواپیمایی را بوجود می اوردیم.

هواپیمایی ارفلوت | AEROFLOT AIRLINES

رنگ لباس های خدمه پروازی ارفلوت روسیه  قرمز روشن بوده و سبک ان کمی رسمی و البته تاریخی است. شکل یقه های بلندی که روی کت قرار گرفته اند بسیار متفاوت بوده و یک روسری نیز دور گردن بسته میشود . در نگاهی کلی به آن می توان گفت که در مجموع لباسی رسمی و شایسته ای را برای خود اختصاص داده است. هرچند یکی از نقاط ضعف ان پوشیدن کفش های پاشنه دار برای خدمه پروازی بوده و چاره دیگری جز آن ندارند. دستکش های سفید رنگ و کلاه هایی که در بالای سر آن ها قرار دارد ممکن است مانع راحتی خدمه پروازی شده و کمی از رضایت آنها بکاهد.

هواپیمایی ایرفرانس | AIR FRANCE

باید گفت باشکوه تر از لباس های خدمه پروازی هواپیمایی ایرفرانس وجود ندارد . این شرکت هواپیمایی از دهه 1960 یعنی زمان تاسیس آن  طراحان مشهوری از جمله بالانچیاگا و کریستین دیور را به خدمت گرفته تا بتواند بهترین یونیفرم ها را ارائه نماید و البته این روزها نیز لباس خدمه پروازی ایرفرانس به همان اندازه شگفت انگیز است. لباس هایی که امروزه در این هواپیمایی استفاده می شوند در سال ۲۰۰۵ توسط کریستین لاکرویز طراحی شده و یک بند  دستکش قرمز رنگ نیز به آن اضافه شده است. صندل ها، کراوات ها و کمربندهای قرمز رنگ از نشانه های خدمه پروازی ایرفرانس هستند . این خطوط هوایی همچنین از کلاه یا هر نوعی از سرپوش استفاده نکرده و مدل موی ساده که سبکی فرانسوی است را بیشتر میپسندند .

 

هواپیمایی الاتحاد | ETIHAD AIRWAYS

لباس های خدمه پروازی هواپیمایی الاتحاد نمونه جامع و کاملی از ترکیب سنتی و مدرن می باشد. آن ها نوستالژی های دهه ۱۹۶۰ را با ترکیبی از برش های مدرن لباس ها ترکیب کرده اند. هرچند در مورد پدهایی که روی شانه ها قرار گرفته نمی توان چیز زیادی گفت اما در مجموع لباس و همچنین ترکیب رنگی چشمگیر و تحسین برانگیز است . ترکیب رنگ قهوه ای شکلاتی با رگه هایی از رنگ بنفش شاید در نظر اول اصلا جذاب بنظر نیاید اما طراح لباس های خدمه پروازی هواپیمایی الاتحاد طراحی  آن را به بهترین نحو انجام داده است. طراح لباس الاتحاد اتوره بیوتا طراح ایتالیایی است که نگاهی به پارچه های لوکس دارد. دفعه بعدی که سوار پروازهای هواپیمایی امارات شدید حتما  پیراهن های با طرح نقطه نقطه در پارچه های ابریشمی انها توجه شمارا جلب خواهد کرد .

هواپیمایی امارات | AIR EMIRATES

هواپیمایی امارات یکی از شیک ترین و راحت ترین لباس های خدمه پروازی را برای پرسنل تدارک دیده است . کلاه پوشیده شده و دامن و کت و شلوار بسیار شیک لباس خدمه این ایرلاین را تشکیل می دهد . این شرکت لباس خود را از سال ۱۹۹۷ تا کنون تغییر نداده است .  اگر تاکنون با هواپیمایی امارات سفر نکرده اید ممکن است متوجه نکات قابل توجه در لباس های شیک آن ها نشده باشید. کلاه های مورد استفاده خدمه پروازی اصولا برای نمایش عمومی مورد استفاده قرار میگیرند و در حین پرواز اجازه دارند آن را از سر خود بردارند. دفعه بعد که با این ایرلاین پرواز کردید زمانی که یک قهوه سفارش دادید به جنس پارچه های کت های خدمه توجه نمایید تا راه راه های قهوه ای شکلاتی روی لباس های ان ها را ببینید .

هواپیمایی سنگاپور | SINGAPORE AIRLINES

 پیر بالمین که یکی از طراحان برجسته این صنعت می باشد، لباس های خدمه پروازی هواپیمایی سنگاپور را تحت عنوان پروژه ای به نام دختر سنگاپور طراحی کرده است. نام تجاری بالمین به خاطر الگوهای پیچیده ان شناخته شده است و این دقیقا همان چیزی است که در این لباس ها مشاهده خواهید کرد. این لباس ها از رنگ های سنتی سنگاپور و همچنین اشکالی مانند انگور و کاشی تشکیل شده اند . دستبندهای نقره ای و جواهرات این خدمه پروازی در یک نگاه ایده مدرن از آن ها را به ذهن می آورد.

 

 

هواپیمایی هاینان | HAINAN AIRLINES

لباس های خدمه پروازی این ایرلاین از مد روز جلوتر است به طوری که آخرین لباس های این خطوط هوایی در هفته مد پاریس در سال ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شده و بسیاری از توجهات را به خود جلب نمود . این لباس ها توسط طراح چینی به نام لارنس سوز که یکی از هنرمندان بزرگ این صنعت می باشد طراحی شده است. او معمولا لباس های ستاره های فیلم ها و همچنین لباس هایی که برای فرش قرمز مورد استفاده قرار می گیرد را طراحی می کند . بخاط نقوش و طراحی هایچینی سنتی میتوان با قاطعیت گفت لباس این ایرلاین از بهترین هاست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *