راحت ترین صندلی های هواپیما در کدام ردیف ها قرار دارند؟

اگر سفری هوایی با یکی از هواپیماهای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷، A320، A319 یا A321 ترتیب دهید خیلی زود متوجه می شوید که دست شما برای انتخاب صندلی خیلی باز است اینجاست که شاید ندانید برای پیدا کردن راحت ترین صندلی های هواپیما به کدام ردیف بروید. مکان صندلی مقوله ای کاملا سلیقه ست و برای انتخاب آن باید به اولویت ها و نیازهای خود توجه کنید. شاید نشستن در کنار پنجره را به هر جای دیگری ترجیح بدهید و دیگر برایتان مهم نباشد که مثلا این صندلی چقدر تا درب خروج فاصله دارد. و شاید هم برای اینکه دسترسی راحت تری به سرویس های هواپیما داشته باشید به هیچ وجه صندلی های کنار پنجره باب میل شما نباشد و بخواهید صندلی شما در سر ردیف و در فاصله نزدیک به راهرو باشد. اما در انتخاب بهترین صندلی های بوئینگ یک سری قوانین خاص هست که اگر آن ها را بدانید می توانید زودتر از بقیه بهترین و راحت ترین صندلی های هواپیما را حتی رزرو کنید.

یکی از فاکتورهایی که باعث می شود یک صندلی را به عنوان صندلی راحت و خوب بشناسیم مقدار فضای جای پا است. این روزها با کوچک تر شدن جای پا در هواپیماهای اکونومی نگرانی هایی از بابت امنیت و راحتی مسافران ایجاد شده است و خیلی از این مسافران که به خاطر ارزان بودن بلیط رو به کلاس اکونومی آورده اند شکایت دارند که چرا تا این حد فضای جای پا کم است. اما در میان صندلی های هواپیما مقدار فضای جای پا در تمام صندلی ها یکسان نیست و اگر کمی با خصوصیات این صندلی ها آشنا باشید می توانید صندلی هایی که بیشترین فضای جای پا دارند را انتخاب کنید. البته قوانین راحت ترین صندلی های هواپیما در همه ی هواپیماها یکسان نیست و این مواردی که ما در این پست می گوییم مربوط به ایرباس A320 و بوئینگ ۷۳۷ و همینطور هواپیماهای زیرمجموعه مثل A319 و A321 می باشد. نحوه ی چیدمان صندلی ها در این هواپیماها به گونه ای است که سه صندلی در یک ردیف جای دارند و سپس یک تک صندلی در امتداد همین ردیف قرار گرفته است.

شما هم به فضای جای پا اهمیت می دهید و اگر فضای کافی برای تکان دادن پاهای خود نداشته باشید احساس می کنید پاهایتان خشک شده است؟ اگر این طور است باید به سراغ ردیف صندلی ‌های کنار در ورودی، دیوار حایل و امتداد بال هواپیما بروید. اما سوال اینجاست که چرا در امتداد بال، فضای اضافی وجود دارد؟ تا مسافران بتوانند در مواقع اضطراری خروج راحتی داشته باشند. پس اگر این صندلی ها را برای سفر انتخاب کنید فضای کافی برای جای پا دارید اما بدی این ردیف اینه که تنها چشم اندازی که از پنجره می بینید بال هواپیما است!  اما مشکل این ردیف فقط به چشم انداز پنجره ی آن خلاصه نشده است مشکل دیگر این است که صندلی این ردیف و ردیف جلویی به سمت عقب خم نمی شوند.

در هواپیمای ۷۳۷s و هواپیماهای A319 و A320 این ردیف از صندلی‌های نسبتا راحت در میان  ردیف ها جای دارند اما در A321 دو ردیف از صندلی‌هایی که دارای این ویژگی هستند یکی در یک ‌سوم اول و دیگری در یک‌ سوم بعدی جای گرفته اند. در هواپیماهای بزرگ جثه ردیف هایی هست که در جای پای زیادی برای تکان دادن پاها دارند. اگر می خواهید زودتر از دیگران این صندلی ها نصیب شما شود باید کمی زرنگی به خرج دهید و اول از همه به سراغ ردیف هایی بروید که جلوی در خروجی جای دارند. در واقع این فضای خالی همان قسمتی است که برای رفت و آمد مسافران در هنگام ورود و خروج در نظر گرفته شده و بعد از اینکه مسافران همه در سر جای خود قرار گفتند و هواپیما بلند شد می توانید در این قسمت به راحتی پاهای خود را دراز کنید.

در کابین هواپیما فضایی برای جدا کردن قسمت اکونومی و بیزنس قرار دارد. اگر هواپیماهای کوچک را برای سفر انتخاب کرده اید این جدایی توسط پرده ای آبی رنگ انجام می شود اما ما اینجا از هواپیماهای بزرگی حرف می زنیم که برای جدایی از دیوار استفاده می کنند. آن صندلی هایی که جای پای آن ها در روبروی این دیوار است در مقایسه با دیگر صندلی ها جای پای بیشتری دارند. ولی انتخاب این صندلی ها هم بدی های خاص خودش را دارد؛ امکان دراز کردن زیاد پا در این صندلی ها وجود ندارد و نسبت به دیگر صندلی ها بازویی آن هم کوتاه تر است. در پروازهای ارزان، اغلب دیواری در این قسمت نیست و تنها دیواری که در این هواپیما می توانید پیدا کنید در بخش ورودی هواپیماست. اگر پول بیشتری خرج کنید در مقایسه با دیگر مسافران فضای بیشتری نصیب تان می شود و می توانید در این صندلی ها بنشینید. صندلی های ردیف اول معمولا برای کسانی ست که در سالن وظیفه ی خاصی را بر عهده دارند مثل دکترها. اما در هواپیماهای ایرباس برای صندلی هایی که فضای اضافی برای جای پا دارند و صندلی های ردیف بال یک سری محدودیت ها هم هست و افراد زیر شانزده سال، زنان حامله، نوزاد و مادرش و معلولین نمی توانند از آن ها استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *