در مورد ایرلاین کیش ایر بدانید

شرکت هواپیمایی کیش ایر (Kish Airlines) در سال ۱۳۷۰ و به دنبال توسعه گردشگری جزیره کیش کار خود را آغاز نمود. در دهه ۷۰ و به دلیل ساخت و سازها و مدرن شدن جزیره کیش و تبدیل این جزیره به منطقه آزاد تجاری ، وجود راه ارتباطی بین جزیره کیش و سایر شهرهای ایران و همینطور کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر مورد نیاز قرار گرفت . بنابراین هواپیمایی کیش ایر تاسیس شد . این ایرلاین خصوصی و متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش می باشد. در این مطلب قصد داریم با هواپیمایی کیش ایر ، تاریخچه و فعالیت این خط هواپیمایی بیشتر آشنا می شویم. 

تاریخچه فعالیت

شرکت هواپیمایی کیش ایر در سال ۱۳۷۰ تاسیس گردید و فعالیت خود را از سال بعد و با دو فروند هواپیما که بصورت اجاره ای بودند شروع کرد.هم اکنون کیش ایر در جزیره کیش و تهران دارای دفتر مرکزی می باشد . با گسترش گردشگری این جزیره و ورود گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه آزاد تجاری، کیش ایر نیز تغییر مدیریت داده و به توسعه و ارتقا ناوگان هوایی خود پرداخت .

آدرس دفتر مرکزی تهران: شهرک اکباتان، فاز اول، بلوار شهید نفیسی، ساختمان مرکزی کیش ایر

آدرس دفتر مرکزی در جزیره کیش: کیش، میدان سنایی، جنب بازار مریم، ساختمان مرکزی کیش ایر

ناوگان هوایی کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر پیش از این از ۲ فروند هواپیمای مسافربری توپولوف هم بهره می برد ، اما پس از ممنوع شدن استفاده از این نوع هواپیما و به دنبال بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی کیش ایر این دو فروند هواپیما را از ناوگان هوایی خود حذف کرد و هواپیماهای جدید را جایگزین آن ها نمود . هم اکنون کیش ایر ۱۲ فروند هواپیما دارد که مدل های آنها به شرح زیر است:

  • دو فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ با ظرفیت جابجایی ۱۱۰ مسافر
  • ۲ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ با گنجایش حمل ۱۲۰ مسافر
  • ۳ فروند هواپیمای فوکر (Fokker 100) با ظرفیت ۱۱۷ مسافر
  • ۵ فروند هواپیمای مک دانل داگلاس ام دی-۸۰  (McDonnell Douglas MD-80)  با ظرفیت جابجایی ۱۶۲ مسافر

خرید هواپیمای ATR

سال گذشته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد که در بمنظور توسعه و نوسازی ناوگان هوایی کیش ایر تصمیم دارند ۶ فروند هواپیمای ATR خریداری نمایند. خرید این هواپیماهای جدید برای  توسعه گردشگری منطقه آزاد کیش و افزایش پروازهای داخلی انجام خواهد شد.

شرکت هواپیمایی کیش ایر هم اکنون یکی از اعضای یاتا (IATA) می باشد و توانسته است تمامی استانداردهای لازم بین المللی را کسب نماید. کیش ایر اولین شرکت هواپیمایی ایرانی است که گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA را دریافت کرده است .

 

مسیرهای پروازی

کیش ایر روزانه چندین پرواز به مقاصدمختلف دارد. بعضی ازاین پرواز ها عبارتند از :

  • مقاصد داخلی: بوشهر، یزد، آبادان، بندرعباس، جزیره ابوموسی، اراک، اهواز، بندر عسلویه، بندرعباس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، بندر ماهشهر، مشهد، رشت، جزیره قشم، شهرکرد، شاهرود، شیراز، تبریز، همدان و زنجان
  • مقاصد خارجی: عراق، عمان، سوریه، ترکیه، امارات متحده عربی (دبی و شارجه) و آذربایجان

کلاس های پروازی

کیش ایر پروازهای خود را در دو کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی (Economy) و تجاری یا بیزنس کلاس (Business Class)  به مقاصد مختلف انجام می دهد. بلیط بیزنس کلاس این شرکت هواپیمایی در مسیرهای رفت و برگشت پروازهای تهران- کیش و تهران-مشهد قابل خریداری است .

خرید بلیط هواپیما

اگر قصد دارید با کیش ایر سفر کنید برای تهیه بلیط می توانید به دفاتر فروش این شرکت یا وبسایت های فروش بلیط طرف قرارداد با کیش ایر مراجعه کنید جهت رزرو بلیط داخلی ارائه کارت شناسایی عکس دار (شناسنامه یا کارت ملی) و برای رزرو بلیط های خارجی ارائه گذرنامه و ویزا الزامی است. اگر قصد مسافرت خارجی دارید اعتبار پاسپورت شما باید از زمان شروع سفر حداقل ۶ ماه باشد.

خدمات کترینگ و غذا

شرکت هواپیمایی کیش ایر با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در زمینه پروازهای داخلی و خارجی همیشه تلاش کرده تا بهترین خدمات را به مسافران خود ارائه دهد. کیترینگ و غذاهای مورد استفاده در طول پرواز از بهترین کیفیت و کاملا متناسب با ذائقه ایرانی ها پخته می شود. در پروازهای بیزنس کلاس یا تجاری خدمات کترینگ ویژه ای در اختیار  مسافران قرار داده می شود و در وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام با منوی متنوع از مسافران پذیرایی می شود. در وعده ناهار مسافران آزادند  از بین دو نوع غذا شامل گوشت سفید یا گوشت قرمز یکی را به میل خود انتخاب نمایند.

پذیرش مسافر

مسافرانی که بلیط هواپیمای کیش ایر را خریداری نموده اند در پروازهای داخلی ۲ ساعت و در پروازهای خارجی ۳ ساعت زودتر از زمان پرواز باید در سالن فرودگاه حضور داشته باشند. چهل و پنج دقیقه قبل از پرواز خارجی و سی دقیقه قبل از پرواز داخلی گیت های پرواز بسته شده و از پذیرش مسافر خودداری میگردد.

قوانین حمل بار کیش ایر

شرکت هواپیمایی کیش ایر نیز مثل سایر ایرلاین های معتبر دنیا برای حمل بار مسافر قوانین خاصی دارد. هر مسافر میتواند یک کیف دستی با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. مجموع ابعاد ای کیف نباید بیش از ۱۱۵ سانتی متر و وزن آن بیشتر از پنج کیلوگرم نباید باشد.

زمانیکه چمدان خود را تحویل قسمت بار می دهید برچسبی که حاوی اطلاعات پرواز شماست روی آن نصب می شود. این اطلاعات هویت چمدان شما می باشد لذا تا آخر پرواز از کندن آن خودداری کنید.

اشیاء غیرمجاز

بمنظور حفظ امینت جان و مال مسافران و داشتن بهترین و امن ترین پرواز، کیش ایر نیز محدودیت هایی برای حمل برخی اشیاء و کالاها اجرا می کند. بهتر است موقع خرید بلیط هواپیما به این لیست دقت نمایید و با رعایت این محدودیت ها سفری امن و بی دغدغه را برای خود و دیگران رقم بزنید . لیست این اشیاء به شرح زیر است :

  • انواع مواد اسیدی مثل سرکه و آبلیمو
  • مواد منفجره و آتش زا
  • اشیاء تیز و برنده مثل چاقو، تیغ، قیچی و …
  • انواع اشیاء شکستنی و خطرناک مثل شیشه، بطری و …
  • اسلحه های اسباب بازی که کاملا شبیه اسلحه واقعی هستند
  • مواد خوراکی چسبنده مثل مربا، مایعات به مقدار زیاد و هرگونه مواد خوراکی باید به صورت اصولی بسته بندی شود و به قسمت بار تحویل داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *