ترانزیت فرودگاهی و نکات آن

اشتیاق رسیدن به مقصد برای همه هیجان انگیز و شیرین است، اما طولانی بودن زمان پرواز ممکن است خیلی برای شما ناخوشایند باشد، پروازهایی که در یک یا چند کشور توقف دارند معمولاً مسافران را کمی خسته می‌کنند، به این توقف موقت و زمان انتظار برای پرواز بعدی اصطلاحا ترانزیت فرودگاهی می‌گویند. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم برای استفاده مناسب از زمان و استراحت کافی هنگام ترانزیت فرودگاهی چه کارهایی بکنید.

ترانزیت فرودگاهی چیست؟

افرادی که مدام در سفر هستند با این اصطلاح کاملا آشنا می باشند. مسافرینی که پروازهای طولانی دارند و یا پروازهای دارای توقف را برای رسیدن به مقصد  انتخاب می‌کنند، بایستی برای تعویض هواپیما و انجام مسائل مربوط به پرواز بعدی، مانند گرفتن کارت پرواز و یا در برخی از موارد جابجایی بار، زمانی را در سالن ترانزیت هواپیما بگذرانند. این زمان سپری شده در سالن ترانزیت را ترانزیت فرودگاهی می‌نامند . از آنجایی که  مسافران  موقتا و فقط تا رسیدن زمان پرواز بعدی در سالن ترانزیت اقامت دارند، رعایت برخی از نکات در این خصوص الزامی است:

اگر زمان ترانزیت شما بین پروازها کم است به نکات زیر توجه کنید:

بعد از خرید بلیط ، در انتخاب صندلی دقت نمایید که صندلی ای را انتخاب کنید که کمترین فاصله با درب خروجی را داشته باشد تا بتوانید زودتر از بقیه مسافرین هواپیما را ترک کنید .

در نظر داشته باشید که شما برای مقصد بعدی مجدداً باید کارت پرواز تهیه کنید، پس دقت کنید که این کار را در سریعترین وقت ممکن انجام دهید و گیت خروجی برای کنترل گذرنامه را درست انتخاب نمایید.

شما زمان کمی دارید . بنابراین تا جایی که ممکن است از چرخیدن در free shop فرودگاه خودداری کنید، چون ممکن است سرگرم خرید شده و پرواز خود را از دست بدهید.

 

اگر زمان ترانزیت شما بین پروازها زیاد است می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

 

در پروازهایی که ترانزیت بین مسیرها بیشتر از ۸ ساعت باشد و شما نتوانید پروا دیگری با ترانزیت کمتری را انتخاب کنید، ایرلاین وظیفه دارد هتل و یا محل استراحتی را برای مسافر فراهم کند، پس شما می‌توانید استراحت کافی در محل مناسب داشته باشید.

اما اگر هواپیمایی پروازهای بیشتری داشته باشد و خود شما ترانزیت ۸ ساعته را انتخاب کنید، دیگر ایرلاین در قبال مکان استراحت شما مسولیتی ندارد، در اینگونه موارد مسافر می‌تواند از قبل با هواپیمایی مورد نظر هماهنگ کرده و با پرداخت هزینه‌ای بیشتر در هتل‌های فرودگاهی اسکان یابد.

در ترانزیت‌های کمتر از ۸ ساعت شما این امکان را دارید که از نوشیدنی و غذای رستوران‌ها و کافه‌های سالن ترانزیت در فرودگاه استفاده کرده و از گشت و گذار درfree shop فرودگاه لذت ببرید، اما توجه کنید که زرق و برق فرودگاه‌ها باعث حواس پرتی شما نشود، چرا که باعث می‌شود پرواز بعدی را از دست بدهید .

در پایان لازم به ذکر است که قوانین ایرلاین ها برای ارائه‌ی خدمات ترانزیت فرودگاهی با هم تفاوت دارد، پس قبل از هر تصمیمی برای خرید پرواز از ایرلاین یا آژانس هواپیمایی خود مشاوره بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *