بهترین رستوران های ایرانی در کانادا را بشناسید

امروزه کشور کانادا به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری و مهاجرتی تبدیل شده است. شرایط اقتصادی پایدار، موقعیت های تحصیلی بسیار عالی، تنوع نژادی و عدم تبعیض نژادی و جنسیتی و فرهنگ بسیار بالا از مهم ترین عواملی است که افرادی زیادی را به کشور کانادا جذب می کند. همان طور که می دانید بنابه بسیاری از دلایل در چند سال اخیر تب مهاجرت به کشور کانادا در بین دانشجویان و مردم ایران داغ شده شده است.

کشور کانادا بعد از آمریکا بیشترین تعداد مهاجر ایرانی را دارد و به همین سبب شما بعد از مهاجرت دوستان ایرانی زیادی خواهید داشت. سوپرمارکت های ایرانی، نانوایی ایرانی، میوه فروشی و قصابی ایرانی را می توانید به راحتی در تمامی شهرهای کانادا پیدا کنید. به عنوان یک مهاجر ایرانی ممکن است هرچند وقت یکبارهوس خوردن غذاهای اصیل ایرانی به دلتان بیفتد، خوشبختانه در اکثر شهرهای کانادا رستوران های ایرانی زیادی افتتاح شده اند.

رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد از معروف ترین رستوران های ایرانی در ترونتو کانادا است. فضای داخلی رستوران بسیار زیبا دیزاین شده است و از عناصر کهن ایرانی مانند نقاشی‌های قدیمی و تصاویری از داستان‌های هزار و یک شب در دکور رستوران استفاده شده است. منو رستوران پر از غذاهای اصیل سنتی ایرانی است، طعم فوق العاده لذیذ و کیفیت بی نظیر غذاهای ایرانی رستوران شهرزاد نظیر کباب و دیزی در کل تورنتو زبانزد است.

آدرس رستوران شهرزاد: ۴۲۲ College St W Toronto

رستوران-شهرزاد-کانادا

رستوران انار

رستوران های سنتی همیشه از انتخابات اصلی مشتریان است و همین روال نیز در انتخاب رستوران های ایرانی در کشور کانادا پابرجاست. ایرانیان ساکن کانادا به دلیل حس دلتنگی و تجدید خاطرات دوست دارند که زمان خود را در رستوران های سنتی که یادآور خاطرات خوب ایران هستند، بگذرانند. رستوران و سفره خانه انار یکی از رستوران های سنتی ایرانی در شهر تورنتو است. فضای داخلی رستوران انار با صنایع دستی ایرانی و المان های سنتی پر شده است و همین تزئینات به شما حس خانه و ایران را به خوبی منتقل می کند. اگر هوس غذاهای ایرانی کرده اید اما وقتی برای آشپزی ندارید حتما باید به سفره خانه انار سری بزنید، این رستوران غذاهای خانگی مانند خورشت قیمه، عدس پلو، خورشت فسنجان و … با دستور پخت بهترین آشپزهای ایرانی سرو می کند.

آدرس رستوران و سفره خونه انار: ۴۲۰ College Street ,Toronto

رستوران گیلانه

اگر هوس غذاهای شمالی به خصوص غذاهای لذیذ گیلانی کردیده اید، ما به شما رستوران ایرانی گیلانه را معرفی می کنیم. این رستوران معروف ایرانی در ونکوور کانادا واقع شده است. کباب ترش، میرزا قاسمی، باقلا قاتق، کته کباب و … از غذاهای لذیذ گیلانی است که در منو رستوران گیلانه به چشم می خورد. رستوران گیلانه علاوه­بر غذاهای شمالی در منو خود غذاهای اصیل ایرانی مانند خورشت قیمه، باقالی پلو، ته چین مرغ و … را نیز سرو می کند.

آدرس: ۱۰۷۲ Denman Street Vancouver

رستوران-گیلانه-کانادا

رستوران مهمان

کشور دوست و همسایه افغانستان یکی از نزدیک ترین کشورهایی است که تنوع غذایی بسیار مشابهی با ما دارد. فرهنگ و دوستی نزدیکی که سالیان سال بین مردم افغانستان و مردم ایران وجود دارد حتی در کشور کانادا نیز پابرجا است. رستوران مهمان یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های ایرانی و افغانستانی است که در منطقه بریتیش کلمبیا ونکوور قرار دارد. منو رستوران مهمان شامل غذاهای متنوع ایرانی و افغانستانی نظیر کباب‌های متنوع و خوشمزه، خورشت‌هایی مثل قرمه سبزی و قیمه و غذاهای محلی مانند قابلی پلو (کابلی پلو) و… است. مطمئن باشید طعم و مزه غذاهای رستوران انار را در هیچ کجا نخواهید چشید.

آدرس رستوران انار: ۱۴۵۱ Lonsdale Ave., North Vancouver

رستوران تهران

اگر در شهر مونترال زندگی می کنید و قصد دارید زمانی خوش را در یک رستوران ایرانی سپری کنید ما به شما رستوران تهران را معرفی می کنیم. رستوران تهران یک رستوران خانوادگی است که ۲۵ سال شهرت و اعتبار را در کارنامه خود دارد. غذاهای رستوران تهران به قدری لذیذ است که حتی از شهرهای دیگر نیز به رستوران تهران می آیند. رستوران تهران علاوه­بر غذاهای ایرانی باقالی پلو با ماهیچه، سبزی پلو با ماهی، میرزا قاسمی و انواع کباب، غذاهای بسیاری متنوع دریایی را در منو خود جای داده است.

آدرس رستوران تهران : ۵۰۶۵ Boulevard de Maisonneuve West, Montreal

رستوران کبابسرا

طعم و مزه کباب های ایرانی چیزی نیست که با گذر زمان از یادها برود. یکی از بهترین کباب های ایرانی را در شهر مونترال و در رستوران ایرانی کبابسرا می توانید امتحان کنید. این رستوران آشپرهای ماهری دارد که تمرکز و تخصص خاصی در طبخ کباب های ایرانی دارند. منو رستوران کبابسرا ترکیبی از انواع کباب ها و غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است.

آدرسرستوران کبابسرا: ۸۲۰ avenue Atwater Montreal

رستوران-کبابسرا

رستوران درویش

شهر تورنتو یکی از شهر بزرگ کشور کانادا است که میزبان ایرانیان زیادی است به همین سبب رستوران های ایرانی بسیاری در این شهر وجود دارند. یکی از قدیمی ترین و معتبرترین رستوران های ایرانی، رستوران درویش است که فعالیت خود را در سال ۱۹۸۵ آغاز کرده است. منو رستوران درویش مانند اکثر رستوران های ایرانی مملو از پیش غذا، غذاهای متنوع، شیرینی و دسر ایرانی است. آش رشته، میرزا قاسمی، دلمه، کشک و بادمجان، قرمه سبزی و باقالی پلو را می توان از لذیذترین غذاهای اصلی رستوران درویش دانست. غذاهای سرو شده در این رستوران اصیل ایرانی با وجود کیفیت بالایی که دارند اما قیمت های بسیار مناسبی دارند و همه نوع قشری از جمله دانشجوهای ایرانی می توانند با خیال راحت در رستوران درویش اوقات خوشی را بگذرانند.

رستوران ملکه پرشیا

اگر به دنبال رستورانی دنج و آرام، آمیخته با فرهنگ ایرانی هستید حتما به رستوران ملکه پرشیا سری بزنید. این رستوران ایرانی در قلب شهر تورنتو واقع شده است. طراحی داخلی رستوران ملکه پرشیا از آشپزخانه و مطبخ های قدیمی خانگی الهام گرفته شده است. انواع خورش، کباب، دسر و نوشیدنی های سنتی ایرانی رستوران ملکه پرشیا بسیار متنوع بوده و از نظر طعم و مزه با دست پخت مادربزرگ های ایرانی رقابت می کند!

آدرس رستوران ملکه پرشیا: ۶۷۲ St. Clair Ave. west, Toron to

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *