بهترین رستوران های ایرانی در ترکیه را بشناسیم

بهترین رستوران های ایرانی در تریکه

ر دهه های اخیر کشور ترکیه از نظر صنعتی و اقتصاد به شدت پیشرفت کرده و زمره کشورهای اروپایی قرار گرفته است به همین علت مهاجران و گردشگران زیادی کشور ترکیه را برای زندگی و سفر انتخاب مناسبی می دانند. به طور قطع سالیانه گردشگران و مهاجرا ایرانی زیادی برای سفر و زندگی کشور ترکیه را انتخاب می کنند. فرهنگ غذایی کشور ترکیه شباهت های زیادی به ما دارد اما هرکجای دنیا هم که باشید محال ممکن است که روزی دلتان نخواهد که به یک رستوران ایرانی بروید.خوشبختانه در شهر های مختلف ترکیه به خصوص استانبول رستوران های ایرانی زیادی تاسیس شده است. کیفیت و تنوع زیاد غذاهای ایرانی این رستوران ها حتی نظر مردمان محلی و گردگشران دیگر کشور ها را به خود جلب می نماید.

۱)رستوران شیراز   (Şiraz Restaurant)

اگر چند روزی را در شهر استانبول می گذرانید، به شما پیشنهاد می کنیم به هیچ وجهه رستوران ایرانی شیراز را از دست ندهید. طعم و مزه غذاهای ایرانی رستوران شیراز را حتی در رستوران های داخل ایران نمی توانید تجربه کنید. محیط و فضای این رستوران بی نظیر بسیار آرامش بخش و دنج بوده و با ترکیب عناصر و المان های سنتی ایرانی به خوبی توانسته حس حال شهر شیراز و ایران را به مشتریان خود منتقل کند. کارکنان و پرسنل رستوران شیراز اکثرا ایرانی بوده و شما را از دانستن زبان ترکی بی نیاز می کند.

منو رستوران شیراز بسیار متنوع بوده و طیف گسترده ای از غذاهای ایرانی مانند انواع خورشت ها و پلوها، آش و سوپ و… را پوشش می دهد. اگر می خواهید در زمان اقامت خود در ترکیه غذاهای ترکی را نیز امتحان کنید خبر خوب این است که رستوران ایرانی شیراز حتی در منو خود بسیاری از غذاهای ترکی را سرو می کند. ساعت کاری رستوران شیراز از ساعت ۱۵ بعد از ظهر الی ۲۴ نیمه شب می باشد.

آدرس رستوران شیراز: Moda Cad. Sarraf Ali Sokak No. 7 A, Istanbul 34200, Turkey

۲) رستوران آسمان   (Asuman)

رستوران ایرانی آسمان یکی دیگر از رستوران های معروف ایرانی در شهر استانبول ترکیه است. رستوران های ایرانی در کشور ترکیه به خصوص سهر استانبول کم نیستند اما کیفیت و تنوعی که رستوران آسمان دارد، آن را از هر رستوران ایرانی دیگر برجسته تر کرده است. ساعت کاری رستوران آسمان  از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱ شب است و تنها وعده های نهار و شام را سرو می کند. رستوران آسمان با وجود اعتبار و شهرتی که دارد اما از رنج قیمتی بسیار مناسبی برخوددار است.

آدرس رستوران آسمان: Ataturk Bulv. No 158 Aksaray, Fatih, Istanbul, Turkey

رستوران-آسمان

۳)رستوران مژگان (Mojgan Restaurant)

اگر به دنبال گرفتن یک دورهمی و مهمانی هستید اما نمی دانید کدام رستوران را انتخاب کنید، ما به شما رستوران ایرانی مژگاه را معرفی می کنیم. این رستوران بی نظیر با ترکیب فضای سنتی و مدرن توانسته به خوبی فضایی دنج و زیبا را برای مشتریان خود فراهم کند. منو غذایی رستوران مژگان بسیار متنوع بوده و انواع غذا، نوشیدنی و دسرهای ایرانی را سرو می کند. رستوران مژگان از جمله رستوران هایی است که در تمامی ساعت های شبانه روز باز و به گرمی پذیرای مشتریان است.

آدر رستوران مژگان: Kocatepe Mahallesi, Abdülhak Hamit Cad. No:19A, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

۴) رستوران نایب استانبول (Nayeb Restaurant)

رستوران ایرانی نایب یکی از بزرگ ترین رستوران های ایرانی در شهر استانبول ترکیه است، این رستوران ظرفیتی بالغ بر ۱۲۰ نفر دارد و بسیار مناسب مهمانی و دورهمی های ایرانی است. ساعت کاری رستوران ایرانی نایب از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۴ نیمه شب است. منو غذاهای رستوران نایب کاملا ایرانی بوده و تنوع زیادی دارد و هر سه وعده صبحانه، نهار و شام را پوشش م دهد. انواع کباب ها ، خورشت قورمه سبزی، خوشت فسنجان، کشک بادمجان و… از بهترین و لذیذترین غذاهای رستوران نایب هستند. محیط دنج و آرام ایران رستوران با پخش موسیقی زنده دلنشین تر نیز می شود.

آدرس رستوران نایب: Millet Cad. Findikzade Meydani, Aksaray, Fatih, Istanbul, Turkey

رستوران-نایب-استانبول

۵)رستوران شهرزاد   (Restaurant Shahrzad)

اگر گذرتان به میدان تکسیم در شهر استانبول افتاده باشد حتما رستوران ایرانی شهرزاد را دیده اید، این رستوران ایرانی با وجود محیط کوچیک و دنج خود، با سابقه ۱۰ ساله ای که دارد توانسته به خوبی در طی این مدت توجه مشتریان زیادی را به خود جلب می کند. کیفیت و تنوع غذاهای ایرانی این رستوران در مقایسه با دیگر رستوران های ایرانی، بسیار بالا است. چلو کباب نگینی، چلو کباب کوبیده، جوجه کباب، زرشک پلو، چلو ماهی، قرمه سبزی، خورشت قیمه، کتلت و کشک بادمجان از جمله غذاهای منوایرانی رستوران شهرزاد هستند. یکی دیگر از ویژگی های ممتاز این رستوران سرو انواع نوشیدنی های گرم وسرد است که طرفدار زیادی دارد. ساعت کاری رستوران شهرزاد از ساعت ۸ صبح الی ساعت ۲۴ نیمه شب است.

آدرس رستوران شهرزاد: Sehit Muhtar Mah. Taksim Akarcasi Sok, No:24 Taksim, Istanbul 34435, Turkey

رستوران-شهرزاد

۶)رستوران ریحون (Iranaian Restaurant Reyhun)

رستوران ایرانی ریحون را می توان یکی از معروف ترین رستوران های ایرانی در ترکیه معرفی کرد که حتی از دیدگاه وب سایت های معروف ترکیه نیز معرفی شده است. موقعیت مکانی رستوران ریحون نیز در معروفیت آن نقش عمده ای بازی کرده است، این رستوران در میدان معروف تکسیم و خیابان استقلال شهر استانبول واقع شده است.

فضای داخلی رستوران ریحون بسیار خاص و مدرن طراحی شده است اما با وجود این دیزاین هنوز هم حس و حال ایران را به مشتریان القا می کنئ. دیوار های رستوران ریحون پر از عکس ها و تابلو های خاص و زیبا است که همگی مضمونی از ایران را به تصویر کشیده اند. همین طراحی خاص کافی است که کشور ایران را حتی به مشتریان غیر ایرانی به خوبی معرفی کند. منو غذایی این رستوران بی نظیر بسیار متنوع بوده و شامل غذاهای ایرانی و آسیای میانه است.

چلو کباب سلطانی، چلو کباب کوبیده، چلو کباب برگ، شیشلیک، کباب مخلوط ریحون، جوجه کباب، کباب وزیری، جوجه کباب حلزونی، بال کباب، کباب نگینی و بختیاری از انواع کباب های ایرانی است که در این رستوران طبخ می شوند در کل ترکیه نظیر ندارند و کباب ویژه سر آشپز نیز کباب مخصوص ریحون است. قیمه سیب‌زمینی، قرمه سبزی، فسنجان، ماهیچه، مرغ یا پلو ساده از دیگر پرطرفدارترین غذاهای رستوران ریحون است. ساعت کاری رستوران ریحون ۱۲ ظهر تا ۲۳ قبل از نیمه شب است.

آدرس رستوران ریحون: Tomtom Mahallesi, Yeni Carsi Caddesi No 8 A , Istanbul 34434, Turke

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *