با این ترفندهای پروازی، چمدانتان را اول از همه تحویل بگیرید!

ترفندهای پروازی برای تحویل چمدان

امروزه بسیاری از افراد برای مسافرت از هواپیما استفاده می کنند و تهیه بلیت هواپیما یکی از اولین اقدامات در برنامه ریزی سفر است. افرادی که مدام با هواپیما سفر می کنند فوت و فن هایی را بلدند که به آن ها کمک می کند تجربه پرواز بهتر و راحت تری داشته باشند. اگر شما هم تا به حال تجربه سفر با هواپیما را داشته باشید پس از پرواز، مدت ها منتظر تحویل چمدانتان مانده اید. گاهی تمام مسافران اطراف ما چمدانشان را تحویل می گیرند و چمدان ما از شانس بد، آخر از همه روی ریل قرار می گیرد و مجبوریم مدت زیادی را چشم انتظار بمانیم. اگر برای شما هم چنین اتفاق ناخوشایندی اتفاق افتاده باید بگوییم که با استفاده از ترفندهای پروازی ساده ای می توانید مطمئن شوید که چمدانتان اول از همه روی ریل قرار می گیرد! این ترفندها ساده هستند و حاصل تجربیات صدها مسافر و توصیه های کارکنان فرودگاه هستند.

بلیت فرست کلاس رزرو کنید!

اگر می خواهید ۱۰۰% مطمئن باشید که چمدانتان را اول از همه تحویل می گیرید و توان مالی کافی نیز دارید بلیت فرست کلاس یا بیزینس کلاس خریداری کنید. هرچند با توجه به تفاوت قیمت زیاد این بلیت ها با بلیت عادی و اکونومی این پیشنهاد برای همه کاربردی نیست اما به هرحال روشی مطمئن است. مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس تقریبا در تمام مراحل پرواز در اولویت قرار دارند. مخصوصا مسافرانی که عضو باشگاه مسافران وفادار باشند از اولویت هایی بیشتری برخوردار خواهند بود. اولویت در چک-این، اولویت در سوار شدن به هواپیما و اولویت در خروج هواپیما و مهم تر از همه، اولویت در تحویل چمدان از جمله مزیت های این نوع بلیت های هواپیماست. اگر از عهده خرید بلیت فرست کلاس برنمی آیید و با این حال، دوست دارید چمدانتان را زود تحویل بگیرید ترفندهای پروازی زیر را به کار بگیرید. این ترفندها رایگان هستند و لازم به پرداخت هزینه اضافه نیست!

چمدانتان را دیرتر از همه تحویل بدهید!

بله، این یکی از ترفندهای ساده و در عین حال کاربردی است. ترتیب بارگیری چمدان ها در هواپیما به این صورت است که چمدان هایی که اول تحویل گرفته شدند اول وارد هواپیما می شوند. چمدان ها به ترتیب وارد هواپیما می شوند و در فرودگاه مقصد نیز از آخر به اول به ترتیب خارج می شوند. بنابراین پس از پرواز و زمانی که قرار است چمدان ها تحویل مسافران داده شود این چمدان ها آخر از همه روی ریل قرار می گیرد! هرچند توصیه می شود که برای سهولت در فرآیند سوار شدن به هواپیما، چک-این خود را زودتر انجام دهید، اما به هرحال می توانید تا جایی که امکان پذیر است این امر را به تعویق بیندازید. به این ترتیب مسافرانی که آخر از همه به گیت پرواز رسیده اند و چمدانشان را تحویل داده اند ممکن است به دلیل تاخیر دچار استرس و نگرانی زیادی شده باشند، اما می توانند خوشحال باشند! چون پس از پرواز و در فرودگاه مقصد اول از همه چمدانشان را تحویل می گیرند!

چمدان را با خود به داخل هواپیما ببرید!

البته قبل از هرچیز بگوییم که این ترفند در تمام موارد صادق نیست. اما برای کسانی که سبک بار سفر می کنند و چمدان و ساکی کوچک به همراه دارند عملی خواهد بود. شرکت های هواپیمایی قوانین خاصی را برای میزان بار مجاز دارند و تا میزان مشخصی به مسافران اجازه حمل بار و چمدان می دهند. مسافران تا مقدار مشخصی اجازه دارند بار و چمدان به قسمت پذیرش بار تحویل بدهند. این میزان در هر ایرلاین متغیر است اما به طور کلی در پروازهای اکونومی هر مسافر حدودا ۲۰ کیلوگرم بار و چمدان می تواند با خود حمل کند. البته، علاوه بر این هر مسافر می تواند یک چمدان یا ساک دستی کوچک را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. این وزن نیز بسته به نوع ایرلاین متفاوت است اما باز هم به طور کلی در پروازهای اکونومی هر مسافر تا ۵-۷ کیلوگرم می تواند بار به داخل هواپیما ببرد. بنابراین اگر سبک سفر می کنید و کل باری که همراهتان است یک ساک یا چمدان کوچک است می توانید به جای تحویل آن به قسمت بار، آن را با خود به داخل هواپیما ببرید. البته مراقب باشید که محدودیت های وزن و ابعاد مناسب را طبق قوانین ایرلاین رعایت کرده باشید. با استفاده از این ترفند می توانید با خیال راحت و بدون معطلی پس از پیاده شدن از هواپیما به هتل بروید.

برچسب اشیاء شکستنی

اگر به هر دلیل دوست ندارید کار چک-این را دیر انجام دهید و می خواهید زودتر این فرآیندها را انجام دهید باز هم می توانید راهی برای دریافت زودهنگام چمدانتان پیدا کنید. یکی دیگر از ترفندهای پروازی برای دریافت چمدان این است که از کارمند ایرلاین درخواست کنید برچسب اشیاء شکستنی را روی چمدانتان الصاق کنند! چمدان هایی که حاوی اشیاء شکستنی هستند با احتیاط و مراقبت بیشتری حمل می شوند و در آخر وارد قسمت بار هواپیما می شوند. بنابراین به احتمال زیاد مثل باقی چمدان ها بارگیری نمی شوند و روی هم تلنبار نمی شوند. بلکه با دقت روی چمدان های دیگر قرار داده می شوند و هنگام خروج چمدان ها نیز با احتیاط و اول از همه خارج می شوند. بنابراین اگر همچنان دوست دارید چمدانتان را از همه تحویل بگیرید و به ادامه سفر بپردازید این ترفند را نیز در نظر داشته باشید. البته در مواقعی پیش می آید که این ترفند کار نمی کند! چون کارکنان فرودگاه گاهی این برچسب را نمی بینند و با آن مثل سایر چمدان ها رفتار می کنند. با این حال، با فرض این احتمال هم باز به امتحانش می ارزد!

ترفندهای پروازی که مطرح کردیم ترفندهایی کلی هستند که با توجه به قوانین کلی ایرلاین ها پیشنهاد می شوند. با این حال، به خاطر داشته باشید که سیستم بارگیری و تخلیه چمدان ها و بار در مواقعی بسته به سیاست های شرکت هواپیمایی، مدل هواپیما یا عملکرد تیم بارگیری متفاوت است. به همین دلیل احتمال دارد با بکارگیری این ترفندها باز هم چمدانتان را پس از مدتی انتظار تحویل بگیرید.

البته یک توصیه ویژه را نیز باید در نظر بگیرید. هرچه رفتارتان با کارکنان فرودگاه و مسئولین گیت مودبانه تر و دوستانه تر باشد احتمال بیشتری وجود دارد که به آنچه می خواهید برسید! این ترفند البته در تمام موقعیت های زندگی کاربرد دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *