ایرلاین لوفت هانزا

هواپیمایی لوفت هانزا

ایرلاین های معروف اروپا زیادند که یکی از مشهورترین آن ها بدون شک شرکت هواپیمایی لوفت هانزا از آلمان است. لوفت هانزا بزرگ ترین شرکت هواپیمایی اروپاست و بسیاری از مسافرانی که تصمیم دارند به  آلمان  سفر کنند و یا به دیگر کشورهای اروپایی سفر داشته باشند دوست دارند تا پرواز خودشان را با این ایرلاین انجام دهند. اگر می خواهید از شرکت هواپیمایی لوفت هانزا بیشتر بدانید در ادامه ما را همراهی کنید.

لوفت هانزا از نظر تعداد ناوگان هواپیماها بزرگ ترین ایرلاین اروپا می باشد و در سال ۲۰۱۶ هم از نظر تعداد مسافران دومین ایرلاین بزرگ نام گرفت. اسم لوفت هانزا از «لوفت ایر» و «هانزا» اقتباس شده است ؛ هانزا در واقع قراردادی بود که بین شهرهای بازرگانی و صنف های تجاری عقد شده بود. لوفتهانزا یکی از ۵ عضو استار الاینس (بزرگ ترین اتحاد شرکت های هواپیمایی دنیا) است که در سال ۱۹۹۷تاسیس شد. البته این شرکت به غیر از این، فعالیت های بین المللی زیادی دارد و با ایرلاین های دیگری مثل تام ایرلاینز، جرمن وینگز توافق نامه دارند  تا مقاصد مشترک داشته باشند.از تهران و از فرودگاه امام خمینی با این ایرلاین مستقیما به سمت شهر فرانکفورت و وین پرواز داریم و به سمت مقاصد دیگر هم می توانید از پروازهای غیر مستقیم استفاده کنید. این ایرلاین به واسطه ترکیب شدن با شرکت های زیرمجموعه اش  عنوان برزگ ترین ایرلاین اروپا را از آن خود کرد .

تاریخچه شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

تاریخچه لوفت هانزا بر می گردد به سال ۱۹۲۶ وقتی که شرکت هواپیمایی Deutsche Luft Hansa A.G در برلین شروع به کار کرد این شرکت تا سال ۱۹۴۵ پرچم آلمان را حمل می نمود اما بعد از شکست آلمان در جنگ همه خدمات آن به حالت تعلیق در آمد. در تلاشها بعدی برای ایجاد یک ایرلاین ملی ، یک شرکت هواپیمایی دیگر به اسم لوفتاگ در سال ۱۹۵۳ در شهر کلن تاسیس شد. در سال ۱۹۵۵ بود که لوفت هانزا پروازهای داخلی خودش را شروع کرد و یک ماه بعد هم پروازهای بین المللی خود را به سمت لندن، پاریس و مادرید انجام داد. امروز مقر اصلی این ایرلاین فروگاه مونیخ و فرودگاه بین المللی فرانکفورت و قطب های فرعی آن فرودگاه زوریخ و فرودگاه بین المللی وین می باشند .

لوفت هانزا که بزرگ ترین ایرلاین اروپا به شمار می آید پروازهای خودرا به سمت ۷۸ کشور و ۲۱۵ مقصد دنیا انجام می دهد. این شرکت پرچم آلمان را حمل میکند و کارکنان آن تا سال ۱۹۷۰ می توانستند در سهام شرکت سهیم باشند و قسمتی از آن را بخرند برای همین هم وقتی که قرار شد این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود سه درصد از سهام به اکثریت کارمندان شرکت داده شد. در رده بندی یکی از سایت های معتبر در سال ۲۰۱۶ لوفتهانزا دهمین هواپیمایی برتر سال نام گرفت با این حال این شرکت در سال های اخیر به خاطر وجود هوپیمایی های موفق در شرق آسیا و خاورمیانه کمی در مسئله رقابت از سایرین عقب مانده است اما همچنان یکی از بهترین ایرلای های اروپا و دنیا به شمار می رود. از ویژگی هایی که این شرکت را در لیست بهترین هواپیمایی های دنیا قرار داده کایبین های فرست کلاس، هواپیماهای مجهز و مدرن، اینترنت پرسرعت داخل کابین ها ، شبکه پروازی وسیع و کارمندانی ماهر و با تجربه می باشد.

مقاصد پروازی

 

طولانی ترین مسیر ایرلاین لوفت هانزا پرواز فرانکفورت به سمت بوئنوس آیرس است که ۱۳ ساعت طول این پرواز می باشد و از طولانی ترین پروازهای دنیاست . در ایران پروازهای این شرکت فقط از فرودگاه امام خمینی تهران انجام می شود که پروازهای مستقیم آن به سمت دو شهر وین و فرانکفورت است و به سمت دیگر مقاصد پرواز غیر مستقیم دارد. این ایرلاین در آلمان ۱۸ مقصد دارد و برای پروازهای بین المللی به سمت ۷۸ کشور اروپایی، آسیایی، افریقایی و آمریکایی پرواز انجام می دهد که شامل ۱۹۳ مقصد خارجی است.

 

ناوگان هواپیمایی لوفت هانزا

 

این ایرلاین از هواپیماهای غول پیکر بوئینگ و ایرباس خود برای مسیرهای طولانی به سمت قاره آسیا، آمریکا و اروپا ، و  از هواپیماهای کوچکتر برای مقاصد کوتاه مدت شهرهای اروپایی استفاده می کند. تعداد ناوگان هواپیماهای این ایرلاین از همه ایرلاین های اروپایی دیگر بیشتر است و پروازهای فرست کلاس آن مجهز به کابین های لوکس و باامکانات هستد که خیلی از مسافران مخصوصا در پروازهای طولانی مدت ترجیح می دهند از این کابین ها استفاده کنند.

کلاس های پروازی هواپیمایی لوفت هانزا

 

پروازهای این هواپیمایی با ۴ کلاس پروازی اکونومی، پرمیوم اکونومی، فرست کلاس و بیزنس انجام می شود:

کلاس های اکونومی:  برای پروازهای طولانی مدت از هواپیماهایی مخصوص مسافت های طولانی استفاده می شود . در این کلاس در همه هواپیماها به جز ایرباس A380s صندلی ها ۷۹ سانتی متر عرض دارند و از مسافران در طول پرواز پذیرایی می شود.

پرمیوم اکونومی : این کلاس پروازی در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و با هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۸s  کار خود را آغاز نمود . در این کلاس مسافران پرواز راحت تری دارند چون عرض صندلی ها بیشتر است و صندلی ها راحتتر می باشند .

فرست کلاس: این هواپیما با ایرباس A330-300 انجام می شود و امکاناتی کاملا لوکس دارد. در این پرواز وارد کابین های اختصاصی می شوید و برای غذا منویی از غذاهای مختلف در اختیارتان گذاشته می شود . در طول پرواز از امکاناتی مثل انواع سرگرمی ها برخوردار هستید.

بیزنس: در این کلاس برای استرحت صندلی ها تبدیل به تخت  می شوند و تا ۲ متر بزرگ تر می شوند و انواع امکانات تفریحی در اختیارتان گذاشته می شود.

 

تعدای از حوادث منجر به مرگ لوفت هانزا

  • در سپتامبر ۱۹۹۳ پرواز این هواپیمایی که از فرانکفورت عازم ورشو بود با ۶۴ مسافر و ۴ خدمه دچار سانحه شد . این حادثه منجر به فوت یکی از مسافران و کمک خلبان شد.
  • در جولای ۱۹۷۹، یکی از هواپیماهای این ایرلاین که از برزیل به مقصد داکار در حرکت بود در ۲۵ کیلومتری فرودگاه سقوط کرد و ۳ نفر از خدمه آن جان خود را از دست دادند.
  • در نوامبر ۱۹۹۷۴، هواپیمای این ایرلاین بعد از بلندش شدن از فرودگاه بین‌المللی جومو کنیاتا کنترل خود را از دست داد و ۵۵ نفر از مسافران و ۴ تا از خدمه در این حادثه جان باختند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *