راه کارهایی برای راحت خوابیدن در پرواز!

با استفاده از این روش‌ها به راحتی در هواپیما بخوابید

واقعاً‌ شاید هیچ‌ چیز یک پرواز آرامش‌بخش نباشد. البه مگر اینکه جثه نحیفی داشته باشید و در صندلی‌های کوچک هواپیما راحت بنشینید. و یا اینکه هزینه‌های پرواز برایتان اهمیت نداشته باشد و بلیط‌های تجاری تهیه کنید. این شرایط در پرواز‌های طولانی دشوارتر هم می‌شوند. بنابراین یکی از بهترین روش‌های سپری کردن مدت زمان پرواز خوابیدن است. هم متوجه پرواز نمی‌شوید، هم اینکه هنگام رسیدن به مقصد انرژی کافی خواهید داشت تا به برنامه‌های خود برسید. ولی خوابیدن در هواپیما هم با توجه با شرایط فوق کار آسانی نیست. ولی با این حال، غیرممکن هم نیست. فقط کافی است به نکته‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم توجه کنید تا به راحتی در زمان پرواز بتوانید بخوابید. با الی‌گشت همراه باشید.

صندلی‌های کنار پنجره را تهیه کنید

نشستن در کنار پنجره شاید دسترسی شما به سرویس بهداشتی را دشوار کند. ولی از لحاظ راحتی،‌ این صندلی‌ها بهترین و راحت‌ترین هستند. چراکه بدنه هواپیما تکیه‌گاه مناسبی برای شما خواهد بود تا به آن تکیه دهید و بخوابید. ولی با این حال تمام پنجره‌ها مناسب برای این کار نیستند و بسته به فاصله‌ی خمیدگی بدنه‌ی هواپیما با صندلی شما دارد. بهترین فاصله حدود ۳ سانتی متر است و باید خوش شانس باشید که چنین صندلی‌ای بگیرید.

صندلی‌هایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید خم می‌شوند

بعضی از صندلی‌ها را نمی‌توانید تکان بدهید. بنابراین مراقب باشید صندلی‌ای را انتخاب نکنید که خم نمی‌شود و یا اینکه درجه‌ی تکان خوردن آن کافی نیست. صندلی‌های کنار درب‌های خروج معمولاً‌ تکان نمی‌خورند و ثابت هستند. بنابراین حواستان جمع باشد.

بالشت‌های گردنی با خود بیاورید

شاید از این بالشت‌ها خوشتان نیاید. ولی نمی‌توان منکر راحتی آن‌ها موقع خوابیدن در هواپیما و در طول سفر شد. این بالشت‌ها گردن شما را ثابت نگه می‌دارند و مانع این می‌شوند که در طول خواب گردنتان تکان بخورد و گردن درد بگیرید. جدا از این، دیگر هم خبری از بیدار شدن‌هایی یهویی بخاطر افتادن چونه‌تان نخواهید بود! ولی بهترین کاربرد این بالشت‌ها شاید این باشد که نمی‌گذارد روی مسافر کناری خود بیوفتید و مزاحم آن‌ها هم بشوید.

کفش‌هایتان را در بیاورید

در بخش امنیت حمل‌ونقل شاید از شما می‌خواهند که کفش‌هایتان را در بیاورید. بنابراین خیلی از افراد موقع سفر کردن کفش‌هایی می‌پوشند که راحت در بیایند. به صورت کلی، کفش‌ها به پا فشار میاورند و در طی پرواز شاید در سیستم گردش خون کمی تداخل ایجاد کنند. بنابراین اگر کفش‌هایتان را هنگام پرواز در بیاورید،‌ هم راحت‌تر خواهید بود، هم پاهایتان عرق نمی‌کنند. ولی حواستان به تمیز بودن جوراب‌هایتان باشد!

راحت‌ترین لباس‌هایتان را بپوشید

هیچ نیازی نیست که برای سفرهای هوایی که هنگام رسیدن به مقصد برنامه و یا قرار مهمی هم ندارید، لبس‌های شیک و رسمی بپوشید. بنابراین، هنگام این سفرها لباس‌های تنگ و یا خیلی رسمی نپوشید. چراکه هرچه راحت‌تر باشید، راحت و سریع‌تر هم می‌توانید بخوابید.

کمربند‌ ایمنی خود را نرم‌تر کنید

در حین پرواز،‌ مادامی که چراغ‌های کمربند ایمنی روشن باشند، باید آن‌ها را بسته باشید. بنابراین اگر این کمربندها شما را اذیت می‌کنند و با بستن آن‌ها احساس راحتی نمی‌کنید. می‌توانید یک تکه لباس، پارچه یا هرچیز نرم دیگری را بین بدن خود و این کمربندهای ایمنی قرار دهید تا فشار قطعه فلزی این کمربندها را روی شکم خود حس نکنید. نگران مجاز بودن این اقدام هم نباشید،‌ مادامی که کمربند ایمنی شما بسته باشد، خدمه پرواز مشکلی با این کار نخواهند داشت.

پاهایتان را روی هم نگذارید

با گذاتشن پاها روی هم ممکن است احساس راحتی کنید و اینکه جای کمتری اشغال کنید. ولی این کار سیستم گردش خون بدن شما را مختل می‌کند و ممکن است شانس ایجاد لخته‌های خونی را بیشتر می‌کند. فیزیوتراپیست‌ها معتقدند که این کار ممکن است منجربه کمردرد در قسمت‌های پایینی کمر شما هم بشود،‌ چراکه یک سمت کمر شما به سمت دیگر خم می‌شود و به آن فشار می‌آورد. بنابراین، تا آنجا که می‌توانید پاهای خود را صاف نگاه دارید و هر دوی آن‌ها را روی زمین بگذارید.

یک صندلی یا ردیف خالی پیدا کنید

هواپیماها معمولاً‌ پر از مسافر هستند، ولی ممکن است در سفر شما چند صندلی و یا حتی ردیف خالی وجود داشته باشند. پس از خدمه پرواز بپرسید که آیا امکان دارد در آن ردیف خالی بنشینید؟ اگر در یک ردیف خالی بنشینید، می‌توانید به راحتی حتی روی صندلی‌ها دراز بکشید و خواب راحتی داشته باشید. ولی اگر علامت بسته بودن کمربندها روشن باشد، شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید. به هرحال، همینکه کسی در کنار شما نباشد کافی است تا احساس راحتی کنید و راحت‌تر بخوابید.

از توپ‌های بادی استفاده کنید

یکی از کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید در طی سفر راحت‌تر باشید، این است که چیزی را فاصله گودی کمر خود با صندلی بگذارید تا به کمرتان فشار نیاید و راحت‌تر بنشینید. برای این کار از توپ‌های بادی هم می‌توانید استفاده کنید و توپ را به اندازه‌‌ی کافی پر کنید تا احساس راحتی کنید و به خاطر سفرهای طولانی احساس کمر درد نکنید.

حرکات ورزشی و کششی انجام دهید

اگر سفری خیلی طولانی در پیش دارید، بهتر است قبل از سفر کمی حرکات ورزشی انجام دهید تا ماهیچه‌های خودتان برای شرایط سخت و ناراحت طول سفر آماده کنید. این کار را می توانید از طریق انجام حرکات کششی انجام دهید. هرچه در صندلی خود راحتتر باشید و احساس سختی کمتری کنید، طبعاً‌ راحت‌تر هم می‌توانید بخوابید.

نوشیدنی‌های مناسب بنوشید

اگر می‌خواهید که خواب راحتی در طول پرواز داشته باشید، بهتر است نوشیدنی‌ای که در حین پرواز می‌نوشید را با دقت انتخاب کنید. در سفرهای طولانی چای بابونه با خود بیاورید. خدمه پرواز به شما آب جوش خواهند داد تا چای خود را بنوشید. بابونه به آرامش‌بخش بودن معروف است و به شما کمک می‌کند که راحت‌تر بخوابید. در حین پرواز همچنین مراقب باشید تا چیزهایی مانند قهوه و یا غذاهای شور که آب بدن شما را کم می‌‌کنند نخورید.

برای خودتان تکیه‌گاه راحتی درست کنید

اگر با دوست و یا اعضای خانواده سفر می‌کنید. از آنها بخواهید که صندلی خود را کمی کمتر از شما خم کنند تا لبه‌ی صندلی آن‌ها تبدیل به یک تکیه‌گاه برای سر شما بشود. بنابراین به جای آنکه سرتان را به یک جای سفت مثل بدنه‌ی هواپیما تکیه بدهید، می‌توانید از صندلی‌ نرم دوستان خود استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در فضای بین این دو صندلی یک بالشت بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *