این اپلیکیشن ها استرس شما را در پرواز کم میکنند .

برای همه افراد پرواز کردن کار ساده ای نیست و بسیارند افرادی که در سفر و مخصوصا سفرهای که با هواپیما انجام می شود، دچار استرس و حال نامساعد می شوند. و اما چه چیزهایی میتواند منشا این استرس باشد؟ یکی از عواملی که باعث می گردد که باعث استرس مسافران در طول پرواز می شود عدم آگاهیشان  از وضعیتی است که در آن قرار دارند . امروز می خواهیم در این مطلب آخرین اپلیکیشن هایی را به شما معرفی نماییم که می توانند در طول پرواز استرسی که در شما ایجاد شده را کاهش دهند  و پرواز را برای شما تا حد الامکان آسان تر کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با اپلیکیشن های کاهش استرس در پرواز آشنا شویم.

اولین اپلیکیشنی که به شما معرفی می نماییم، پرواز با کلاستروفوبیا (Flying with Claustrophobia) یا تنگنا هراسی است. این برنامه به صورت تخصصی برای افرادی  که از محیط ‌های بسته و تنگ می ‌ترسند و با قرار گرفتن در این محیط ها درجه ی استرشان بالا می رود و سلامت عمومیشان در معرض خطر قرار می گیرد تهیه شده است .

عملکرد این اپلیکیشن به این شکل است که با بیان حقایق و توضیحات مرتبط به پرواز به مسافرانی که هنگام پرواز دچار چنین ترس هایی می ‌شوند، کمک  می کند تا هم بتوانند آرامششان را حفظ نمایند و هم استرس خود را کاهش دهند. این برنامه قابلیت نصب هم بر روی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و سیستم عامل های آی ‌او ‌اس را دارد.

 

اپلیکیشن بعدی که با شناخت آن به جنگ استرس خود در حین پرواز می روید ، والک (Valk) نام دارد.اپلیکیشن والک مانند یک پزشک مجازی همراه در سفر شما را همراهی خواهد کرد و لحظه ای تنهایتان نخواهد گذاشت. این برنامه ی کاربردی، ترس و وحشت شما را از قبل یا حتی هنگام پرواز کنترل خواهد کرد.

قبل از سوار شدن در هواپیما با استفاده از این برنامه با تکنیک های متنوع رهایی از استرس آشنا میشوید مانند تکنیک های تنفسی که به آرامش شما کمک خواهد کرد .

همچنین در زمان پرواز با استفاده از گزینه ی وحشت اپلیکیشن، درمانگری با شما تماس خواهد گرفت و با شما صحبت خواهد کرد تا بتوانید بر ترس خود غلبه نمایید . اگر این برنامه و تمامی گزینه هایش برای شما بقدر کافی موثر نیست ، ناامید نشوید زیرا راه های زیادی برای شما باقیست .

شما می ‌توانید در کلاس‌ های حضوری غلبه بر ترس از پرواز این اپلیکیشن نیز شرکت کنید . این برنامه هم روی گوشی اندروید و هم آیفون قابلیت نصب دارد.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که بیشتر حالات شما در حین پرواز با دیگران مشترک است.به عبارتی بر طبق آمار موسسه سلامت روان 6/5 درصد افرادی که با هواپیما سفر میکنند دچار آیروفوبیا یا ترس از پرواز هستند .

 

بازگردیم به بحث اصلی مان ، اپلیکیشن بعدی که به شما معرفی می کنیم ، برنامه ی اسکای گرو (SkyGuru) است. اپلیکیشن اسکای ‌گورو توسط یک خلبان ماهر طراحی شده است و  اضطراب ناشی از تکان های هواپیما که برای  مسافران ایجاد میشود را کمک میکند که برطرف نمایند .

این برنامه امکانات دیگری را نیز ارائه می دهد. از جمله ی این امکانات می توان به پیش ‌بینی وضعیت هوا و تکان ‌های هواپیما در طول مسیر پرواز اشاره کرد . این امکان باعث می شود تا مسافران با آگاهی از وضعیتی که پیش رو دارند  از لحاظ ذهنی خود را آماده کنند و کمتر دچار استرس شوند .

کاربران این برنامه بدون نیاز به وای‌ فای یا جی‌ پی ‌اس می ‌توانند به موقعیت ‌یابی خود در آسمان نیز بپردازند و از هشدارهای هوایی و هر آن چه که در نهایت برای پرواز لازم است ، مطلع شوند. این برنامه نیز قابل نصب بر روی گوش های اندروید و آی او اس می باشد . 

اپلیکیشن بعدی ، اپلیکیشن توربکست (Turbcast) است که تکان های هوایی را پیش بینی می کند  و به شما روش‌ هایی برای حفظ آرامش در مقابله با این تکانه ‌های هوایی نیز معرفی می‌ کند.

این برنامه مناطقی همچون آمریکا، مکزیک، کانادا، انگلستان، اروپای غربی و برخی نقاط از کارائیب را تحت پوشش قرار   می‌دهد. در این برنامه می ‌توانید زمان، مبدا و مقصد پرواز خود را مشخص کنید تا تکانه‌ های هوایی را برای شما پیش ‌بینی نماید و با استفاده از گزینه ی وحشت اپلیکیشن می ‌توانید راهکار ‌هایی برای از بین بردن ترس خود دریافت نمایید.

 

و اما اپلیکیشن بعدی ، برنامه ی اوج پرواز (Soar) است که آن هم توسط یک خلبان طراحی شده و اطلاعات جامع و کاملی از آنچه که مسافران در سفر با هواپیما نیاز است بدانند، در اختیارشان قرار میدهد. دانستن جزئیات کامل پرواز، هواپیما و تکانه ‌های هوایی به مسافران کمک می کند  تا آمادگی ذهنی بیشتری نسبت به شرایط خود داشته باشند (منشا  اصلی استرس، بی اطلاعی از شرایطی است که پیش آمده یا قرار است پیش آید ) و ترس خود را ازبین ببرند .

همچنین در این برنامه دوره ‌های آموزشی ویدیویی و صوتی بیشتری نیز  برای فروش قرار داده شده است که با استفاده از آن‌ ها می ‌توانید بر ترس از پرواز، اضطراب و استرس ناشی از تکانه‌ های هواپیما پیروز شوید . شما با کمک گزینه اطلاعات اساسی اپلیکیشن، می توانید از تجربیات مسافران با خبر شوید و اطلاعاتی درباره نیروی گرانشی و جت بریج را نیز در اختیارتان قرار گیرد .

 

و در پایان آخرین اپلیکیشنی که به شما در این مطلب معرفی می کنیم، برنامه ی آرامش (Calm) است که به صورت مستقیم با پرواز ارتباطی ندارد.

شما می ‌توانید با استفاده از آن در هنگام پرواز با انجام تمرین ‌های مدیتیشن آرامش خود را به دست بیاورید و بر ترس و استرس خود غلبه کنید. در این برنامه تمرین ‌های مدیتیشن از ۳ دقیقه تا ۲۵ دقیقه قرار داده شده است که برای مسافران آرامش، شادی و تنظیم ریتم تنفس را به همراه دارد . همچنین موسیقی ‌های آرامش ‌بخشی نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که به آرامش و خواب مسافران کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *